הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקעקוע של מצית בית הרב: "תהרוג את הרב ימח שמו"
לחשוד בהצתת בית הרב ג'ונתן מקס יש בטן מלאה עליו, בטענה שהוא פגע בו מינית. הרב טוען שמדובר בשטויות. הוא מואשם בהצתה ובשני סעיפים של ניסיונות רצח

תושב פנסילבניה שמואשם בהצתת ביתו של רב מברוקלין ביום חמישי שונא את הרב עד כדי כך שהוא קעקע על זרועו "אף פעם אל תוותר על השנאה, תהרוג את הרב ימח שמו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד והקעקוע (צילום: פייסבוק)

השוטרים עצרו את מתיו קרלפסקי, 41, ממקיספורט, פנסילבניה, אתמול (ראשון), והאשימו אותו בהצתה ובשני סעיפים של ניסיון רצח. זאת, לאחר שהצית כביכול אש בביתו של הרב ג'ונתן מקס במידווד ביום חמישי. הלהבות אחזו גם בבתי השכנים וגרמו ל-13 פצועים.

פוסט במדיה החברתית שפרסם הנאשם, הוא טוען כי הרב פגע בו מינית. "זה הבל", אמר הרב מקס, "אפילו אתם לא תאמינו להסבר של האיש".

קרפלסקי טען כי הרב גרם לפירוק נישואיו. אך בכל הפוסט הארוך שפרסם בנושא ברשתות החברתיות, הוא לא ציין כי הרב הטריד אותו.

"הוא מרגיש שבגדתי בו, שהוא העריץ אותי ואני אכזבתי אותו", אמר מקס, "איכשהו, הוא הבין שאני דמות מפתח, אבל הוא טועה לחלוטין. אני הייתי זה שאמר לו לא להתגרש".

13 בני אדם, בהם תינוקת בת שישה שבועות בלבד, נפצעו במהלך האירוע. לא נשקפת סכנה לחייהם של הפצועים, אך 12 מתוכם פונו לבית החולים, ביניהם 9 אזרחים, 2 כבאים ופרמדיק אחד.

 

נזק כבד הוסב לבית, בנוסף לפציעתם של דיירים, כבאים ופרמדיק (צילום: פיקס 11)

השריפה החלה במכונית בשכונת מידווד, ובמהרה הלהבות התפשטו לשלושה בתים סמוכים, לרבות ביתו של הרב מקס.

על פי הדיווחים ב"דיילי ניוז", בנו של מקס כינה את קרלפסקי כ"פסיכופת": "הוא בן אדם חולה מאוד שצריך עזרה, הוא אמר שהוא ינסה לפגוע בחיי אבי", אמר עזרא מקס.

שמעון גיפטר, תושב השכונה, סיפר שקרלפסקי מאיים לפגוע ברב מזה שנים ארוכות: "הוא חי בפיטסבורג, אבל הרבה אנשים בשכונה ראו אותו מסתובב פה אתמול. הוא שאל איפה גר הרב מקס ואמר, 'אני רוצה להרוג אותו'. אבל אף אחד לא האמין לו, הוא אומר דברים כאלה כבר 10 שנים. הוא אמר לי, 'אני רוצה שהוא ימות'", הוא סיפר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE