הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"איום חדש על סין": בייג'ינג מחריפה את המאבק כנגד הברחות המריחואנה מארה"ב
הגוף שאחראי על המלחמה בסמים במדינה הקומוניסטית חשף כי נרשמה עלייה של 25% כמות מעשני הגראס במדינה. למרות שעדיין מדובר בכמות מזערית ביחס לאוכלוסייה, המדינה רוצה למגר את התופעה. מי שנמצא עם מעל ל-50 גרם של סם עלול לקבל עונש מוות

תהליך הלגליזציה של מריחואנה בקנדה ובמספר מדינות בארצות הברית הובילה לעלייה בכמות ההברחות של הסם לסין, כך על פי הרשות לאכיפת חוקי הסמים במדינה, שכינתה את התופעה כ"איום חדש על סין".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מריחואנה שהוברחה באמצעות רשות הדואר (צילום: Shutterstock)

 

מוקדם יותר היום נערך מסיבת עיתונאים בה ליו יוג'ן, סגן מנהל הוועדה הלאומית לפיקוח על הסמים של סין (CNNCC), חשף כי נרשמה עלייה של 25% בכמות האנשים שצרכו מריחואנה במדינה. עם זאת, מספרם עדיין נמוך (בטח ביחס לאוכלוסייה) כאשר סך "צורכי הקנאביס" בסין עומד על 24 אלף איש.

ולמרות שמדובר במספר קטן ביחס לכמות התושבים, יוג'ן הסביר ש"בשנתיים האחרונות נרשמה עלייה בכמות המריחואנה שמגיעה מצפון אמריקה". לדבריו, רשויות אכיפת חוקי הסמים בסין תפסו 115 חבילות שנשלחו מצפון אמריקה באמצעות הדואר, ובהן כ-120 פאונד של מריחואנה ומוצרי מריחואנה שונים במהלך 2018.

עוד הסביר סגן המנהל כי רוב החשודים שנעצרו בקשר לחבילות המריחואנה הם סטודנטים זרים, או לחילופין צעירים סינים אשר למדו באוניברסטאות מחוץ לגבולות המדינה הקומוניסטית. חשוב לזכור ש סין מענישה בחומרה רבה את מי שנתפס בעת הברחת סמים, לרבות אזרחים זרים. מי שנמצא עם מעל ל-50 גרם של סם עלול לקבל עונש מוות.

 

ליו יוג'ן, סגן מנהל הוועדה הלאומית לפיקוח על הסמים של סין (צילום: רויטרס)

 

סין החריפה בשנים האחרונות את המאבק שלה בשימוש בסמים. רשויות החוק בערים רבות, ביניהן בייג'ינג, לא מהססות לבצע בדיקות סמים אקראיות באתרי בילוי כגון פאבים ומועדונים, וזאת במטרה להפחית בכמות המשתמשים בסמים. כמובן שמדיניות זו מתנגשת עם מה שקורה בצפון אמריקה, שם השימוש במריחואנה באופן חוקי נמצא בעלייה.

באוקטובר 2018 נפתחו חנויות הקנאביס ברחבי קנדה לאחר שהיא הפכה למדינה השנייה בעולם להפוך את השימוש בסם לחוקי. בארצות הברית ישנן 10 מדינות בהן השימוש במריחואנה לצרכי פנאי מותר, ועשרות מדינות נוספות אישרו את השימוש במריחואנה לצרכים רפואיים. בנוסף, מספר מדינות עברו למדינות של אי-הפללה, גם אם אינן מסכימות עם שימוש לצרכי פנאי.

 

מריחואנה בסין - אילוסטרציה (צילום: AP)

 

קנאביס אינו הסם היחיד שגורם לבעיות בין סין לארצות הברית, שכן כבר תקופה ארוכה וושינגטון מנסה לגרום לבייג'ינג לפעול כנגד הייצור והפצה של פנטניל, אופיואיד סינתטי שגורם למותם של עשרות אלפים אמריקאים מדי שנה. על פי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), פנטניל הוא סם שחזק פי 50 עד 100 ממורפיום, ופי 30 עד 50 חזק יותר מהרואין. אחד מכל ארבעה מקרי מוות כתוצאה ממנות יתר קשור לשימוש בפנטניל.

הנשיא טראמפ התבטא לא פעם כנגד סין, בטענה שהיא זו שעומדת מאחורי משבר האופיואידים שפוקד את המדינה. באוגוסט האחרון הוא אמר ש"פנטניל מוזרם בכמויות עצומות אל תוך רשות הדואר שלנו". לפני כחודשיים הודיעה הממשלה הסינית שהיא תפעל למגר את התפשטות הפנטניל, צעד שנתפס בעיני סינים רבים ככניעה לדרישה האמריקאית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE