הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשש להימצאות חיידק אי-קולי: ריקול על אלפי מארזי קמח של פילסברי
בפעם השנייה בתוך ימים בודדים, רשויות הבריאות הפדרליות נאלצות להכריז על החזרת מוצר בעקבות החשש להידבקות במחלת האי-קולי. מדובר במוצר שנמכר בעיקר בחוף המזרחי, בעיקר בניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט. עד כה חלו 17 בני אדם ברחבי המדינה בעקבות צריכת קמח

ריקול הוכרז על אלפי מארזים של קמח של חברת פילסברי אשר נמכר ב-10 מדינות, לרבות ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט, וזאת בשל חשש להימצאותו של חיידק אי-קולי, כך הודיע מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקמח שעליו הוכרז הריקול, על רקע מפעלי החברה (צילום: פילסברי)

 

על אף העובדה שלא דווח על חולים בעקבות השימוש במוצר, אנשי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (Centers for Disease Control and Prevention, או CDC) קישרו בין המוצר הספציפי (קמח Pillsbury Best) לבין התפרצות המחלה במוצרי קמח נוספים, התפרצות שהובילה לכ-17 חולים - בעיקר במדינות החוף המזרחי.

כזכור, רק ביום שישי האחרון הודיעה חברת King Arthur Flour על ביצוע ריקול של כ-15 ארגזים של קמח בעקבות חשש דומה להימצאות חיידק אי-קולי במוצר.

המוצרים הפגומים נארזו במפעלי החברה בעיר באפלו שבניו יורק כ-4,620 מארזים (8 שקיות קמח בכל מארז) של Pillsbury Best Bready Flour במשקל 5 פאונד הופצו ב-10 מדינות: קונטיקט, דלוואר, מרילנד, מיין, ניו המפשיר, ניו ג'רזי, ניו יורק, אוהיו, פנסילבניה ו-וירג'יניה.

 

מוצרי הקמח הפגומים שעליהם הוכרז ריקול בשבוע שעבר (צילום: FDA)

 

להלן המוצרים הפגומים:

  • Pillsbury Best Bread Flour, ברקוד מספר  0 5150020031 5, תאריך לשימוש אחרון: 8 ביוני, 2020
  • Pillsbury Best Bread Flour, ברקוד מספר  0 5150020031 5, תאריך לשימוש אחרון: 9 ביוני, 2020

כאמור, לא דווח על חולים במחלות כלשהן בעקבות צריכת המוצר, אך אנשי ה-FDA החליטו לבצע את הריקול כצעד מניעתי. לעומת זאת, לפחות 17 בני אדם בשמונה מדינות (5 בניו יורק, 2 בפנסילבניה ו-1 בניו ג'רזי, קונטיקט, קליפורניה, מיזורי, אוהיו ורוד איילנד) חלו בעקבות צריכת קמח, מתוכם שלושה נזקקו לאישפוז.

 

שני מוצרי קמח קיבלו הודעת ריקול בתוך ימים בודדים (צילום: FDA)

 

רשויות הבריאות מזכירות שהתסימינים לכך הם כאבי בטן עזים, שלשול והקאות. לרוב, תסמינים אלה מתחילים כשלושה עד חמישה ימים לאחר צריכת החיידק, ורוב הנדבקים מתאוששים בתוך כשבוע.

צרכנים אשר רכשו את המוצר מתבקשים שלא להשתמש בו. במקום זאת, מומלץ לזרוק את המוצר לפח או להחזירו לחנות בה נרכש כדי לקבל החזר כספי מלא. מה-FDA נמסר כי מומלץ לפנות לרופא או גורם רפואי אחר אם אתה מתחיל לגלות תסמינים של המחלה בעקבות צריכת קמח.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE