הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב שולחת אלף חיילים נוספים למזה"ת בעקבות המתיחות עם איראן
על רקע ביקורו של מזכיר המדינה פומפאו במטה שאחראי על האזור, הודיע שר ההגנה בפועל על כוונת הפנטגון לתגבר כוחות ומשאבים צבאיים נוספים "למטרות הגנתיות במזרח התיכון". כאשר נשאל לגבי אורך התקופה שבה הכוחות ישהו באזור, השיב כי "נפעל בהתאם למודיעין שאנחנו מקבלים"

ארצות הברית תשלח כאלף חיילים נוספים למזרח התיכון בעקבות המתחים עם איראן, כך הודיע הפנטגון (משרד ההגנה האמריקאי) מוקדם יותר היום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מזכיר המדינה פומפאו האשים את איראן בפיצוץ מכליות הנפט במפרץ הפרסי (צילום: Getty Images)

 

"כתגובה לבקשה של פיקוד מרכז של ארצות הברית לקבל כוחות נוספים, ותוך כדי התייעצות עם יושב ראש המטות המשולבים ועם הבית הלבן, אישרתי את שליחתם של כאלף חיילים נוספים למטרות הגנתיות במזרח התיכון", מסר פטריק שנהאן, שר ההגנה בפועל.

כזכור, ביום חמישי האחרון דווח על מתקפה נוספת על מכליות נפט במפרץ הפרסי, ובהמשך גורמים אמריקאים טענו שאיראן עומדת מאחורי מעשה החבלה. רק אתמול דיווחנו על כך שאיראן ניסתה ליירט כלי טיס אמריקני לאחר תקיפת המכליות.

 

חיילים אמריקאים עולים על מטוס תובלה לקראת שליחתם למזה"ת (צילום: AP)

 

"התקיפות האיראניות האחרונות נותנות תוקף למודיעין האמין שקיבלנו בנוגע לפעולות עוינות של כוחות איראניים, שמבקשים לפגוע בארצות הברית ובאינטרסים שלה ברחבי מזרח התיכון", אמר שר ההגנה בפועל.

שנהאן התייחס לשליחת הכוחות ואמר שהיא "נועדה להבטיח את ביטחונם של אנשי הצבא הפועלים ברחבי מזרח התיכון כדי להגן על האינטרס הלאומי שלנו. נמשיך לעקוב אחרי המצב ונפעל בהתאם למודיעין שאנחנו מקבלים".

ההודעה על שליחת החיילים הנוספים למזה"ת מגיעה על רקע הודעת משרד החוץ מוקדם יותר היום, שבה נאמר שמזכיר המדינה פומפאו יבקר מחר (שלישי) בפלורידה במטה הפיקודי שאחראי על כוחות צבא ארה"ב במזרח התיכון. במהלך סוף השבוע התראיין פומפאו ואמר שהממשל בראשות הנשיא טראמפ עדיין שוקל אם לפעול צבאית כנגד איראן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE