הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כינה את עצמו "היטלר" והעריץ את היורה מבית חב"ד: צעיר מקליפורניה נעצר לאחר שאיים לפגוע ביהודים
בזכות חקירה משותפת של ה-FBI ושל המשטרה המקומית בעיר קונקורד, הרשויות הצליחו להגיע לרוס פארקה בן ה-23 לפני מימש את האיום "לטבוח ביהודים". בחיפוש בביתו נמצאו מספר כלי נשק, לרבות רובע סער שבנה בעצמו. ביהמ"ש דחה את בקשתו להשתחרר בערבות

תושב צפון קליפורניה אשר כתב ברשת על הרצון שלו לחקות את היורה מבית חב"ד בפומוואי ("רק שאלבש מדים של הנאצים"), נעצר בשבוע שעבר בתום חקירה משותפת של סוכני ה-FBI והמשטרה בעיר קונקורד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוס אנתוני פארקה בן ה-23, החשוד באיומים לפגוע ביהודים (צילום: משטרת קונקורד / Shutterstock)

 

רוס אנתוני פארקה בן ה-23, תושב קונקורד (עיר הממוקמת צפון-מזרחית לאוקלנד וסן פרנסיסקו), הואשם בשלושה סעיפים חמורים, לרבות ביצוע עבירת איומים, והחזקה של רובה סער. כתב האישום נובע מהאמירות של פארקה בחשבונו האישי ב"סטים", פלטפורמה מקוונת פופולארית למשחקי מחשב.

שם המשתמש של פארקה היה "אדולף היטלר (((6 מיליון)))", אך באופן מפתיע ביותר שם זה לא נחסם ע"י הפלטפורמה. באמצעות חשבון זה, פארקה כתב על הרצון שלו "לטבוח ביהודים" תוך כדי שיעביר את הטבח בשידור ישיר באינטרנט. פארקה אף הסביר כי בכוונתו להרוג כמה שיותר שוטרים עד שהם יצליחו להרוג או לתפוס אותו.

"בטח הייתי מצליח להרוג איזה 30 [יהודים] ואז עוד איזה 5 שוטרים, כי הייתי נלחם עד המוות", הוא כתב תוך כדי שימוש במילת גנאי ליהודים. בפוסטים נוספים הוא שוחח על "בחירת מטרה טובה יותר מבית כנסת אקראי", ואף כינה יהודים כ"תתי-אדם".

על פי כתב האישום, פארקה התרברב ביכולת שלו לייצר רובה סער ביתי. כאשר השוטרים הגיעו לביתו בקונקורד על מנת לעצור אותו ולערוך חיפוש, הם מצאו רוב סער, 13 מחסניות, חרב קטאנה באורך 3 רגל, בגדי הסוואה, כמות גדולה של תחמושת, סכין לציד וספרים על הנוער ההיטלראי ועל הנאציזם באופן כללי.

 

פארקה עשה שימוש ב-"אדולף היטלר (((6 מיליון)))" ככינוי שלו בסטים (צילום: משטרת קונקורד)

 

בפוסטים אחרים שלו בסטים, פארקה טען שקיבל השראה משני אירועי ירי המונים שהתרחשו בשנה הנוכחית: הירי בשני במסגדים בכרייסטצ'רץ' שבניו זילנד, אירוע שהסתיים עם רציחתם של 51 מתפללים מוסלמים; כמו גם, פיגוע הירי בבית הכנסת בפאוויי בו נרצחה מתפללת יהודייה. על פי הרשויות, פארקה כינה את מבצעי הפיגועים כ"גיבורים".

לאחר מעצרו של החשוד, התברר כי זו לא הפעם הראשונה בה הוא מסתבך עם רשויות החוק: ב-2011 הוא אושפז בכפייה במוסד לבריאות נפשית לאחר שהחל להתקוטט עם שוטרים שהוזעקו לביתו. ב-2015, ארגון Regional Center of East Bay אשר מסייע לאנשים עם מוגבלויות, יצר קשר עם המשטרה וסיפר שפארקה "תואם את הפרופיל של יורים מבית הספר", כך על פי כתב האישום שהוגש לביהמ"ש.

בשימוע הראשוני שלו, פארקה הכחיש את המיוחס לו וכפר באשמה. למרות זאת ובשל הראיות שהצטברו כנגדו, שופט ביהמ"ש דחה את בקשתו להשתחרר בערבות וקבע שהוא יישאר במעצר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE