הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ: החל משבוע הבא יגורשו מיליוני מהגרים לא חוקיים מהמדינה
הנשיא מחדש את האיומים שלו כלפי המהגרים, אחד מהמאבקים העקשים שהוא מנהל מהרגע שנכנס לבית הלבן. על פי ההערכה, ברחבי המדינה חיים כ-12 מיליון מהגרים כאלה

הנשיא דונלד טראמפ הודיע אתמול (שני) כי הרשויות האמריקניות יחלו לגרש מיליוני מהגרים השוהים בארצות הברית באופן לא חוקי. "בשבוע הבא, ICE יחלו בהליך גירוש מיליוני מהגרים לא חוקיים שנכנסו למדינה באופן לא חוקי", צייץ הנשיא, "הם יגורשו במהירות שבה הם נכנסו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)

על פי ההערכות, בארצות הברית חיים כ-12 מיליון מהגרים שנכנסו למדינה באופן לא חוקי, בעיקר ממקסיקו וממרכז אמריקה.

תחת ההסכם שנחתם מוקדם יותר החודש, מקסיקו הסכימה שמבקשי מקלט ישארו בשטחה בזמן שהרשויות בארצות הברית בוחנות את בקשות המקלט.

ההסכם, שעל פיו על מקסיקו לפרוש כוחות של משמר הגבול כדי לעצור את שיירות המהגרים שמתקדמות אל גבולות ארצות הברית, בניסיון למנוע העלאת מכסי מגן מצד טראמפ. בנוסף, הנשיא טראמפ צייץ כי גוואטמלה "נערכת לחתום על הסכם מדינה שלישית".

סגן הנשיא מייק פנס הציע בשבוע שעבר כי גוואטמלה תוכל לקבל מבקשי מקלט משכנותיה. פרטים על התכנית לא נחשפו בפומבי, וגווטמלה עצמה לא אישרה בפומבי את השיחות, שעל פי גורמים בארצות הברית צפויים להתקיים שם ביום שישי.

 

טראמפ טוען שמיליוני מהגרים יגורשו במהירות (צילום: Shutterstock)

ארגוני זכויות אדם בארצות הברית טוענים כי המחשבה שגווטמלה מסוגלת להגן על מבקשי המקלט היא פשוט "מגוחכת", משום שגם האזרחים שלה נמלטים מאלימות.

מקסיקו הסכימה כי במידה והצעדים שתנקוט לא יובילו לצמצום מספר המהגרים הנכנסים לארצות הברית באופן לא חוקי, היא תשקול לחתום על הסכם מדינה שלישית עם ארצות הברית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE