הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברת PG&E תשלם מיליארד דולר בשל נזקי השריפות
כך נחתם בהסכם בין החברה לבין 14 רשויות מקומיות. חוקרי שריפות קבעו כי היא אחראית בין השאר לשריפה הקשה ביותר בהיסטוריה של קליפורניה

חברת האנרגיה של רוב קליפורניה, PG&E הסכימה אתמול (שלישי) לשלם מיליארד דולר על נזקים שנגרמו במהלך שריפות היער שפרצו כתוצאה מתשתיות לקויות. עורכי הדין שמייצגים 14 גורמים ציבוריים אמרו כי ההסכם עם החברה נועד לכסות את "הפסד כספי המסים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השריפה הקשה ביותר בהיסטוריה של קליפורניה. שריפת קאמפ (צילום: Getty)

חצי מההסכם עוסק בשריפות שהשתוללו בשנה שעברה בצפון קליפורניה, ובהם נהרגו 85 בני אדם, ונהרגו יותר מ-13 אלף בתים. ההסכם כולל 270 מיליון דולר לעיירה פרדייס, שהושמדה כמעט כליל בשריפה.

הכסף גם מכסה נזקים שנגרמו משריפה שהשתוללה בשנת 2015 במחוז ביוט וסדרה של שריפות שהשתוללו לפני כשנתיים בצפון המדינה. "הכסף יסייע לרשויות המקומיות ולמשלמי המסים לבנות מחדש את הקהילות שלהם לאחר שנים של שריפות הרסניות", הודיעו עורכי הדין, "הערים והמחוזות יוכלו להיות בעמדה טובה יותר לסייע לתושבים לבנות ולהתקדם קדימה".

חברת PG&E הגישה מוקדם יותר השנה בקשה לפשיטת רגל בגלל צפי להפסדים של מיליארדי דולרים, רובם בעקבות תביעות של נפגעי השריפות, בתי עסק וחברות ביטוח. כעת על בית המשפט לאשר את ההסכם שנחתם בין הצדדים.

דובר החברה, פול דוהרטי, כינה את ההסכם "צעד חשוב בדרך לפיתרון מסודר והוגן לתביעות בעקבות השריפות".

בחודש שעבר הסכימו הגופים הרגולטוריים שהחברה תעצור את אספקת החשמל למאות אלפי בתים כדי להימנע משריפות יער נוספות. המועצה לשירותים ציבוריים בקליפורניה העניקה לחברה אור ירוק לעשות זאת, אך ציינה כי עליה לעשות עבודה טובה יותר בהסבר ויידוע הציבור, בייחוד כלפי הצרכנים בעלי המוגבלויות, ולהגביר את מאמצי המניעה כגון פינוי גזם והתקנת עמודים חסיני אש.

 

העיירה פרדייס נחרבה כליל. שרידים מהשריפה (צילום: Shutterstock)

הפסקות החשמל היזומות עשויות להפוך לארוכות מאוד עבור ערים גדולות כגון סן פרנסיסקו וסן חוזה. כך הזהירה החברה במסמכים האחרונים שהגישה למועצה.

החברה צופה כי היא תפסיק את זרם החשמל רק במקרים בהם יש "מזג אוויר קיצוני וסכנת שריפה", תוך שהיא יודעת כי קיימים "סיכונים בשתי האפשרויות". כך אמר סגן נשיא חברת החשמל ארון ג'ונסון.

לפני כחודש קבעו חוקרי השריפות כי קווי המתח של חברת התשתיות גרמו לשריפת הענק במחוז ביוט בקליפורניה בשנה שעברה. "שריפת קאמפ" שפרצה ב-8 בנובמבר באזור פולגה הממוקמת כשעתיים נסיעה צפונית לבירה סקרמנטו, גבתה את חייהם של 85 בני אדם, כילתה 150 אלף אקרים של חורש וגרמה נזקים שייקח שנים ומיליארדי דולרים לשקם. העיירה פרדייס, שהפכה לסמל האסון, נחרבה כליל.

בהודעת מחלקת מכבי האש של קליפורניה נמסר כי "הצמחיה העדינה והיבשה ותנאי מזג אוויר שנחשבים 'דגל אדום' וכוללים רוחות חזקות, לחות נמוכה וטמפרטורות גבוהות, גרמו למהירות התפשטות קיצונית, שהניעה את השריפה לתוך פולגה ומזרחה ומערבה לקונקאו, פרדייס, מגליה ועד לשוליים של מזרח צ'יקו".

החוקרים לא שחררו לתקשורת את הדו"ח המלא, שהועבר למשרד התובע של מחוז ביוט שבוחן אפשרות לפתוח בהליכים פליליים נגד החברה. בפברואר נמסר מ-PG&E כי "סביר להניח" שאחד השנאים שלה יצר את האש הראשונית. עוד קודם לכן העריכו אנשי החברה כי קו המתח קאריבו-פלרמו שבאחריותה נותק מחשמל זמן קצר לפני פרוץ השריפה ומאוחר יותר נמצא תקול.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE