הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סן פרנסיסקו עשויה להפוך לעיר הראשונה בארה"ב שאוסרת על מכירת סיגריות אלקטרוניות
למרות העובדה שהמטה של חברת ג'ול נמצא בתחומה, הצבעה מקדימה עברה פה אחד. אם תאושר סופית בשבוע הבא, בתוך חודשים ספורים האיסור יחל ולא ניתן יהיה למכור, לייצר או להפיץ סיגריות אלקטרוניות בתחום העיר. ג'ול לא מאיימת לעזוב את העיר, אך טוענת שהצעת החוק "לא תטפל בבעיה של עישון בקרב בני נוער"

סן פרנסיסקו מתקרבת בצעדי ענק לעבר היותה העיר האמריקאית הראשונה לאסור על מכירת סיגריות אלקטרוניות בתחומה, זאת בעקבות הצבעה מוקדמת שעברה פה אחד בוועדת המפקחים של העיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אישה מעשנת סיגריה אלקטרונית של ג'ול (צילום: AP)

 

בנוסף לאיסור על מכירת המוצר, החקיקה תאסור על הייצור והפצה של המוצר בתחומי העיר. האיסור יהיה על כל הסיגריות האלקטרוניות שלא קיבלו את אישור מנהל המזון והתרופות (FDA). גוף פדרלי זה טרם העניק ולו אישור אחד לחברות הסיגריות האלקטרוניות, וזאת מכיוון שאף מוצר לא עבר עדיין את תהליך הבדיקה. לחברות יש עד שנת 2021 לוודא שהמוצר שלהם עומד בתקנים הפדרליים.

הצבעה נוספת תתקיים בשבוע הבא בסן פרנסיסקו, ונראה שהצעת החוק זוכה לתמיכה רחבה. דניס הררה, היועץ המשפטי של עיריית סן פרנססיקו, אמר השבוע ש"לצעירים יש גישה כמעט מוחלטת למוצר שלא אמור להיות זמין בשוק".

 

בנובמבר האחרון הוחלט להגביל את מכירת הקפסולות בעלות טעמים - מוצר שכביכול מיועד לקהל הצעיר יותר (צילום: Getty Images)

 

האיסור עלול לפגוע בחברת ג'ול, שנחשבת למותג מוביל בקרב יצרניות הסיגריות האלקטרוניות. המטה הראשי שלה נמצא בעיר, ובעבר ראשי החברה ואנשי העירייה מצאו את עצמם בוויכוחים סוערים בנוגע לשלל נושאים. כזכור, בחודש מרץ האחרון שאל הררה את ראשי החברה מדוע הם מחזיקים ברישיון להפצת מוצרי טבק אם הם טוענים שהמוצר שלהם אינו מוצר טבק או סיגריה. 

החברה הודיעה שהיא תיאשר במטה שלה גם אם הצעת החוק תאושר: "האיסור על מוצרי אידוי בקרב אנשים בוגרים בסן פרנסיסקו לא יטפל באופן יעיל בבעייה של עישון בקרב בני נוער, ובמקום זאת תישאר רק אופציה אחת בעבור מעשנים: סיגריות שהורגות 40 אלף תושבי קליפורניה מדי שנה", אמרו נציגי ג'ול.

 

נתוני ה-CDC מצביעים על כך שאחד מכל חמישה תלמידי תיכון מעשן סיגריה אלקטרונית (צילום: Getty Images)

 

לאחרונה נדמה שה-FDA שם לו למטרה לפגוע בתעשיית הסיגריות האלקטרוניות כולה, אך בפרט בחברת ג'ול. המנהל טען שג'ול והמשקיעים שלה לא עשו מספיק כדי למגר את תופעת העישון של מוצרי ג'ול בקרב בני נוער, ובנובמבר האחרון הוחלט להגביל את מכירת הקפסולות בעלות טעמים - מוצר שכביכול מיועד לקהל הצעיר יותר.

הרצון להפחית בכמות המעשנים הצעירים קיבל תוקף נוסף כאשר מוקדם יותר השנה פורסם ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) שאחד מכל חמישה תלמידי תיכון בארצות הברית עישן סיגריה אלקטרונית במהלך 2018.

 

דניס הררה, היועץ המשפטי של עיריית סן פרנססיקו (צילום: AP)

 

האיסור בסן פרנסיסקו, אם יאושר באופן סופי, לא ייכנס לתוקף בשבעת החודשים הקרובים, לכל הפחות. במקביל, חברת ג'ול נאבקת באיסור ומנסה לאסוף מספיק חתימות על מנת שבחודש נובמבר הקרוב תושבי העיר יצביעו בעד הצעת חוק שתמנע את האיסור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE