הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"התלהבות חסרת תקדים": הנשיא השיק את הקמפיין וגייס כ-25 מיליון דולר
אמש נערכה עצרת באורלנדו בה הקמפיין הושק "באופן רשמי" (בפועל הוא הושק בינואר 2017), והאירוע הביא אלפי תומכים של הנשיא שהמתינו שעות ארוכות מחוץ לאולם. בין הנוכחים: מושל המדינה ושני הסנאטורים, ריקי רוביו וריק סקוט

הנשיא דונלד טראמפ השיק אתמול (שלישי) בפלורידה את הקמפיין לקראת בחירות 2020 בהן הוא מבקש מהבוחרים להעניק לו קדנציה שניה. באופן רשמי, עמותת "טראמפ 2020" הושקה כבר בינואר 2017, אך אמש הקמפיין הושק לקהל הרחב שהגיע ומילא את האולם באורלנדו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ התקבל בחום רב ע"י קהל תומכיו, אמש באורלנדו (צילום: AP)

 

רונה מקדניאל, יו"ר הוועדה הרפובליקנית הלאומית (RNC), חשפה הבוקר שהקמפיין קיבל תרומות בסך 24.8 מיליון דולר בשעות הסמוכות לעצרת באורלנדו. מדובר בסכום עתק שמגמד את הישגי התרומות של היריבים הדמוקרטיים של טראמפ, שכן ג'ו ביידן הצליח לגייס 6.3 מיליון דולר ביממה הראשונה לקמפיין, בטו או'רורק גייס 6.1 מיליון דולר ואילו ברני סנדרס הצליח להביא לתרומה של 5.9 מיליון דולר ב"יממה הראשונה" של הקמפיין שלו.

כאמור, בפועל הנשיא החל לקבל תרומות על הקמפיין כבר ב-20 בינואר 2017, היום בו הושבע לתפקיד. מאז הוא הצליח לגייס סכום חסר תקדים של 67.5 מיליון דולר.

 

צפו בעצרת המלאה (צילום: פוקס ניוז)

 

הנשיא טרמאפ עלה אמש לבמה והתקבל בחום רב ע"י מעריציו, שרבים מהם עמדו בתור במשך שעות ארוכות. במשך 78 דקות, הנשיא נאם וסיפר על הישגי הממשל שלו, תקף את יריביו הדמוקרטים ותקף את חקירתו של התובע המיוחד לשעבר, רוברט מולר.

"טראמפ הצליח לגייס קרוב ל-25 מיליון דולר בפחוץ מ-24 שעות. ההתלהבות שיש לאזרחים ברחבי המדינה מהנשיא היא חסרת תקדים. בחיים לא ראיתי משהו כזה!", צייצה מקדניאל בחשבון הטוויטר שלה. בהמשך הגיב הנשיא לציוץ ואמר, "תודה רבה!".

 

תומכי הנשיא המתינו שעות ארוכות מחוץ לאולם באורלנדו כדי להיות הראשונים להיכנס (צילום: AP)

 

התרומות הכספיות לא הגיעו במקרה, שכן בשעות הבוקר של יום שלישי נשלח מייל למיליוני תומכים ברשימת התפוצה: "הערב אני משיק באופן רשמי את הקמפיין לקדנציה שניה, ואני רוצה אתכם לצדי. אני רוצה לעשות משהו ענק ב-2020, משהו שאפילו דמוקרטים ו'פייז ניוז' לא יוכלו להתעלם ממנו. עלינו לגייס 7 מיליון דולר עד 11:59 היום בלילה!", נכתב במייל, שהסביר שתרומה של חמישה דולר תהפוך את התורם ל"מייסד שותף בטראמפ 2020".

למרות העובדה שהעצרת נערכה באורלנדו, טראמפ בקושי דיבר על נושאים שקשורים לפלורידה, מלבד הרגעים בהם הציג את מושל המדינה (רון דה-סנטיס) והסנאטורים הרפובליקנים ריק סקוט ומארק רוביו. הוא שיבח את המושל על כך שחתם על חקיקה שתאסור על הגדרתה של עיר כ"עיר מקלט" למהגרים: "מי שמאפשר לערי מקלט להתרחש לא צריך להתמודד על הנשיאות", אמר הנשיא.

הנשיא אף בחר לתקוף את המועמדים הדמוקרטים: "הם רוצים להרוס אתכם, הם רוצים להרוס את אמריקה כפי שאנחנו מכירים אותה", הוא אמר.

 

המושל דה-סנטיס (שורה ראשונה), והסנאטורים ריק סקוט, מרקו רוביו ולינדי גראהם; אמש בעצרת. (צילום: Getty Images)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE