הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המתיחות במפרץ: איראן הפילה מטוס אמריקני במיצרי הורמוז
ארצות הברית טוענת כי המטוס היה בשמיים בינלאומיים, אך איראן טוענת להפרת הריבונות האווירית שלה. בשבוע שעבר ניסו האיראנים להפיל מטוס אמריקני, אך פספסה

מטוס ללא טייס של ארצות הברית הופל היום (חמישי) על ידי טיל קרקע-אוויר ששיגרו האיראנים בעת ששייט בגובה רב מעל מיצרי הורמוז. זאת, כשברקע המתיחות הגואה בין וושינגטון לטהרן, בין השאר בשל תקיפות מכליות הנפט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המטוס הופל על ידי טיל איראני (צילום: Shutterstock)

המטוס הענק, מסוג MQ-4C של הצי האמריקני, שמוטת כנפיו גדולה כמו זו של בואינג 737, טס בשטח האווירי הבינלאומי כ-17 מייל מאיראן. כך הודיעו מקורות בכירים.

קפטן ביל אורבן, דובר הפיקוד המרכזי, סירב להגיב על הדיווחים, אך ציין שלא היה שום מטוס אמריקני שטס בשמי איראן.

סוכנות הידיעות אירנא השייכת לממשל האיראני, ציין כי מדובר דווקא במטוס מסוג RQ-4 Global Hawk. משמרות המהפכה אישרו את הירי וציינו כי הוא התבצע כשהמטוס חדר לשטח האווירי של מחוז הורמוזגאן שבדרום המדינה.

לפני שבוע דווח כי לאחר שתקפה את שתי מכליות הנפט במצרי הורמוז, איראן שיגרה טיל אל כלי טיס לא מאויש של ארצות הברית - והחטיאה. לפני כן דווח כי כלי טיס אמריקני יורט מעל שמי תימן על ידי המורדים החות'ים, שזוכים לתמיכה מאיראן.

 

כתב"ם מסוג MQ9 (צילום: Shutterstock)

בכיר אמריקני סיפר לחדשות פוקס כי כתב"ם מסוג MQ9 נורה על ידי האיראנים זמן קצר לאחר שהגיעה לזירת התקיפה של שתי המכליות ביום חמישי. הוא הוסיף כי אות המצוקה הראשון הגיע בשעה 6:12 בבוקר (שעון מקומי), וכי הכתב"ם הגיע 8 דקות לאחר מכן.

זמן קצר לאחר מכן שוגר טיל אל עבר המטוס, אך החטיא. הצבא האמריקני הודיע כי מדובר בטיל מסוג SA-7 משודרג שנורה מאדמת איראן. הוא נורה לאחר שהמטוס הגיע לסייע למכלית הנפט.

גורמים ביטחוניים נוספים סיפרו כי כלי טיס בלתי מאויש מסוג MQ9 הופל מעל אדמת תימן על ידי המורדים המקבלים תמיכה מטהרן. החדשות האלה מגיעות בימים של מתח גואה באזור, בעקבות המתקפות שמציבות את איראן וארצות הברית על סיפו של עימות חמוש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE