הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכזבה למעשני מריחואנה בניו יורק: הלגליזציה לא תאושר השנה
חרף התמיכה הציבורית הרחבה, המחוקקים באולבני לא הצליחו למצוא פתרונות למספר סוגיות בוערות, ביניהן כיצד הכסף שיגוייס ממסים יחולק. המושל הבטיח "להמשיך לתמוך בדה-קרימינליזציה", אך מושב הקונגרס המקומי תם והחקיקה לא תתבצע במהלך 2019

נכשל הניסיון לבצע לגליזציה של מריחואנה במדינת ניו יורק, וזאת בשל העובדה שהמחוקקים לא הצליחו להגיע לסיכום בנוגע לפרטים החשובים במהלך הימים האחרונים של מושב הפעילות השנתי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

הסנאטורית המקומית ליז קרוגר, דמוקרטית המייצגת את מנהטן ומי שעמדה מאחורי הצעת החוק שהייתה מאפשרת לצרוך מוצרי מריחואנה באופן חוקי, אישרה שהחקיקה לא תאושר במהלך השנה הנוכחית: "עשינו התקדמות משמעותית באמצעות חודשים ארוכים של משא ומתן. התקרבנו לקו הסיום, אך הזמן אזל לנו", היא אמרה.

למרות שהצעת החוק זכתה לתמיכה רחבה בבית הנבחרים והסנאט המקומיים, ולמרות שסקרים הצביעו על תמיכה גורפת של התושבים, המחוקקים לא הצליחו למצוא את הדרך להתפשר בנוגע למספר פרטים קריטים, לרבות לאן הכסף שיגוייס ממסי המריחואנה יועבר, אם לסגור כתבי אישום על אחזקת מריחואנה והאם תינתן לרשויות המקומיות האפשרות לחוקק נגד הקמת חנויות קנביס בתחומן.

רבים במדינה הרביעית בגודלה בארה"ב יתאכזבו מהכישלון החקיקתי, ויקוו שהסוגייה תועלה להצבעה בבחירות שתיערכנה בנובמבר 2020. מליסה מור, בכירה במלכ"ר Drug Policy Alliance, אמרה השבוע שהמחוקקים בניו יורק פספסו הזדמנות פז להרוויח סכומי עתק במיסוי וליצור עשרות אלפי משרות: "החקיקה יכלה להיות תרומה כלכלית עצומה למדינה, אך במקום זה נותרנו עם הסטטוס קוו הקיים".

 

הצעת החוק זכתה לתמיכה ציבורית רחבה (צילום: AP)

 

החוק הנוכחי בניו יורק מחייב להטיל קנס כספי על מי שנעצר בעת אחזקת כמות קטנה של מריחואנה. אך המשטרה עדיין יכולה לעצור אנשים שמעשנים מריחואנה בציבור, סעיף שרבים טוענים שהמשטרה מנצלת אותו כדי לפגוע בבני מיעוטים.

מושל המדינה, אנדרו קואמו, הביע את התנגדותו לחקיקה בראשית השנה, אך השבוע הוא הבטיח "להמשיך לתמוך בדה-קרימינליזציה": "קהילות של בני מיעוטים נפגעו באופן גורף מחוקי המריחואנה הקיימים, ועלינו לשים לזה סוף. זה הזמן לפעול", הוא אמר.

לעומת ניו יורק, באילנוי אישרו בחודש שעבר את החקיקה שתהפוך את המדינה ל-11 בארה"ב שמאשרת שימוש במריחואנה לצרכי פנאי. גם שתי שכנות של ניו יורק, ורמונט ו-מסצ'וסטס, נמצאים בשלבים מתקדמים בתהליך חקיקה דומה.

 

מושל המדינה, אנדרו קואמו (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE