הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוברט קראפט, בעלי ה"פטריוטס", יקים קרן למאבק באנטישמיות
במעמד החגיגי שבו קיבל את פרס בראשית, המיליארדר היהודי בן ה-78 הבטיח לתרום 20 מיליון דולר מכספו כדי להיאבק ב"תופעת האלימות כלפי הקהילות היהודיות". גם רומן אברמוביץ' תרם סכום מכובד לקרן. כתב האישום שהוגש נגד קראפט לא העיב על קבלת הפרס, שנה לאחר שנטלי פורטמן סירבה לקבלו

אמש נערך טקס מכובד לרוברט קראפט, חתן פרס בראשית והבעלים של קבוצת הפוטבול "ניו אינגלנד פטריוטס". קראפט בחר במעמד החגיגי בירושלים כדי להודיע על כוונתו להקים קרן למאבק באנטישמיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קראפט, אמש בירושלים בעת קבלת הפרס היוקרתי (צילום: AP)

 

מעבר למיליון הדולר שאותו קיבל קראפט במסגרת הפרס, המיליארדר היהודי יתרום 20 מיליון דולר מכספו לטובת הפרויקט, שייקרא "Foundation for Social Media Messaging Against Anti-Semitism". בנוסף, הקרן תמומן באמצעות שתי תרומות של 5 מיליון דולר. אחת התרומות ניתנה ע"י רומן אברמוביץ', הבעלים היהודים של קבוצת הכדורגל האנגלית "צ'לסי".

"הקרן החדשה שעליה אני מכריז הערב תהיה פלטפורמה שבה ניתן לרכז את המאבק העולמי כנגד האנטישמיות. נעבוד יחדיו כדי לסיים את תופעת האלימות כלפי הקהילות היהודיות וכדי להתנגד לנורמליזציה של נרטיב אנטי-ישראלי ששם את זכות הקיום של ישראל תחת סימן שאלה", אמר קראפט בן ה-78.

מטרתו של קראפט היא לגייס סכום של 50 מיליון דולר לקרן, שתכוון להשפיע על צעירים בין הגילאים 18-35, שהם "קבוצת הגיל שהכי מושפעת ממה שהם רואים ברשתות החברתיות".

 

קראפט מקבל את הפרס מרה"מ נתניהו, אמש בירושלים (צילום: AP)

 

כ-600 איש נכחו אמש במעמד החגיגי בירושלים, ביניהם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ו-15 שחקני עבר של ה"פטריוטס". מנחה האירוע, הקומיקאי מרטין שורט, לא שכח לשלוח עקיצה לזוכת הפרס בשנה שעברה, השחקנית נטלי פורטמן, שוויתרה על הגעה לירושלים כדי שהצעד "לא ייתפס כתמיכה במדיניות ממשל נתניהו": "לפחות השנה חתן הפרס הגיע", הוא אמר.

למרות הרצון לבחור במועמד שימשוך פחות תשומת לב שלילית, בפברואר האחרון קראפט הואשם בשידול לזנות. הוא מכחיש את המיוחס לו והבטיח להילחם בכתב האישום החמור, ו-וועדת הפרס החליטה לגבות אותו, מלבד חבר אחד שבחר להתפטר מהתפקיד בעקבות ההחלטה להעניק לו את הפרס חרף כתב האישום הרציני.

 

קראפט במפגש עם רה"מ נתניהו לפני קבלת הפרס היוקרתי (צילום: AP)

 

קראפט הוא הזוכה השישי בפרס היוקרתי, אחרי מייקל בלומברג (לשעבר ראש עיריית ניו יורק), השחקן מייקל דאגלס, הכנר יצחק פרלמן, הפסל אניש קאפור והשחקנית נטלי פורטמן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE