הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משרד שירותי ההגירה יקצר את זמני ההמתנה לקבלת גרין קארד ואזרחות
השבוע נודע כי הגוף שאחראי על אישור והנפקת הגרין קארד והאזרחות יחלק את מיליוני התיקים בין הסניפים השונים שלו. בערים הגדולות זמן ההמתנה צפוי להתקצר באופן משמעותי, אך בערים הקטנות יותר זמני ההמתנה דווקא ייארכו

מהגרים חוקיים אשר הגישו בקשה לקבלת גרין קארד או אזרחות עשויים להמתין פחות זמן מהמצופה, וזאת כחלק מהרצון של משרד האזרחות ושירותי הגירה (USCIS) להעביר תיקים מהסניפים העמוסים ביותר (בערים הגדולות) אל הסניפים הפחות עסוקים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הצעד, שיהיה רלוונטי רק לגבי מי שביקש לקבל גרין קארד או אזרחות, אמור לקצר את זמני ההמתנה הארוכים בערים הגדולות. לדוגמה, בעיר סיינט פול (מיניסוטה) זמן ההמתנה הממוצע לקבלת גרין קארד הוא שנתיים לאחר הגשת הבקשה. 

בשלב זה, לא ברור עד כמה התוכנית תשפיע על הכמות הגדולה של בקשות שנמצאות במערכת ההגירה - כמות שרק הלכה וגדלה מאז החלה כהונת הנשיא טראמפ.

כרבע מסך הבקשות שנמצאות בתהליכים שונים (כ-5.6 מיליון בקשות) מתעכבות בשל עומסים, דבר שכמובן פוגע במגיש הבקשה לקבלת האזרחות. לעיתים קרובות, מדובר בבן הזוג של אזרח אמריקאי, ולעיתים אף מדובר בילדים של פליטים.

 

אלפי מהגרים מקבלים אזרחות אמריקאית בטקס חגיגי שנערך בלוס אנג'לס בחודש מאי (צילום: Shutterstock)

 

על פי הודעת USCIS, כבר השבוע תיקים רבים הועברו למשרדים אחרים ברחבי ארצות הברית, כאשר המשטרה היא שכל משרד יתמודד עם אותה כמות של בקשות - דבר שככל הנראה יקצר את זמני ההמתנה באופן משמעותי. "בשנים האחרונות, קיים ביקוש גדול מאוד לשירותי המשרד", אמרה ג'סיקה קולינס, דוברת משרד האזרחות ושירותי ההגירה,.

עוד הסבירה קולינס כי "העברת התיקים תסייע לאזן את עומסי העבודה על כלל משרדי ה-USCIS בארה"ב. אנחנו תמיד מנסים לטפל בכל התיקים, בקשות, וכו' בצורה הכי יעילה, בהתאם לחוקים ומדיניות הקיימים", היא אמרה.

כאמור, זמני ההמתנה עשויים להתקצר בערים הגדולות ביותר, ביניהן לוס אנג'לס, ניו יורק, שיקגו ומיאמי. אך בו בזמן, זמני ההמתנה במשרדים הקטנים יותר, לרבות קליבלנד ופרובידנס (בהן זמן ההמתנה לקבלת הגרין קארד או האזרחות עומד על כחצי שנה בלבד) צפויים להתארך.

 

זמני ההמתנה במשרדים העמוסים ביותר יתקצרו (צילום: AP)

 

מדיניות ההגירה הפכה לנושא מרכזי בנשיאות של דונלד טראמפ, והוא הבטיח לשים סוף להגירה לא-חוקית בגבול הדרומי באמצעות הקמת חומה לאורך גבול ארה"ב-מקסיקו ובאמצעות גירוש המוני של מהגרים לא חוקיים. למרות שהנשיא חתם על מספר צווים והנחיל מדיניות הגירה שונה מקודמו, הוא ואנשי הממשל טרם הצליחו להעביר חקיקה כלשהי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE