הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"חסמו את הציבור הרחב מהגעה לחופים": מלון בוטיק נקנס ב-1.6 מיליון דולר
בית המלון הריץ-קרלטון מדרום לסן פרנסיסקו ייאלץ להיפרד מסכום העתק לאחר שחסם את דרכי הגישה לחוף הים הסמוך אליו. הנהלת המלון סירבה להגיב, אך הבטיחה להקצות חלק ממקומות החנייה של בית העסק לטובת באי החוף

קנס כספי בסף 1.6 מיליון דולר הוטל מוקדם יותר החודש על מלון בוטיק בצפון, וזאת לאחר שהנהלת בית המלון לא איפשרה לציבור הרחב לגשת לחוף הים הסמוך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית המלון Ritz-Carlton בעיר האלף מון ביי בצפון קליפורניה (צילום: ויקיקומונס)

 

כל החופים בקליפורניה נחשבים לשטח ציבורי הפתוח לקהל הרחב, אך ועדת החופים של קליפורניה (California Coastal Commission) קבעה שבית המלון Ritz-Carlton בעיר האלף מון ביי (מדרום לסן פרנסיסקו) לא הבהיר זאת, ולעיתים הוא חסם את דרכי הגישה לחופים הסמוכים.

עוד קבעה הוועדה כי הנהלת המלון עברה על החוק כאשר לא פרסמה שלטים שמצביעים על כך שהחוף פתוח בפני כולם ללא עלות. שלי אויאנג, דוברת בית המלון, סירבה להגיב להחלטת הוועדה.

"אולי יצירת האשליה לפיה קיים במקום חוף פרטי עזרה להצדיק את המחירים הגבוהים של החדרים", אמרה מנדי סאקט, בכירה ב-Surfrider Foundation, מלכ"ר שפועל למען שימור חופי ארצות הברית.

 

 

הקנס הכספי בגובה 1.6 מיליון דולר מהווה חלק מהסכם פשרה שעליו חתמה הנהלת המלון. מדובר בקנס השני בגובהו בהיסטוריה של הוועדה. מתוך הסכום, כמיליון דולר יועבר לטובת שיפור החופים בקליפורניה. 600 אלף הדולר הנוספים יועברו לארגון Peninsula Open Space Trust, מלכ"ר שרוצה לרכוש את האדמה שמצפון לבית המלון כדי להרחיב את האזור הציבורי.

מעבר לקנס, הנהלת המלון הסכימה להקצות 22 מקומות חנייה בחניון לטובת באי החוף, וזאת בנוסף להתקנת שלטים המסבירים כי מדובר בחוף ציבורי. על פי ההסכם, אם המלון לא יעמוד בדרישות שסוכמו, הוא ייאלץ לשלם קנס כספי של 25 אלף דולר על כל יום שעובר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE