הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשירי ארה"ב פנו למועמדים לנשיאות וביקשו: מוכנים לשלם מס גבוה יותר
הבוקר פורסם בניו יורק טיימס מכתב פתוח שעליו חתמו חברי המאיון העליון, ביניהם המיליארדר היהודי, ג'ורג' סורוס, נכדתו של מייסד דיסני ואחד הצעירים שהקים את פייסבוק ביחד עם צוקרברג. כולם קוראים להגדיל את המיסוי עליהם: "רוצים לחיות בארה"ב שפותרת את האתגרים הגדולים שלה ביחד"

18 מיליארדרים מהעשירון העליון חתמו על מכתב שנשלח לכלל המועמדים הדמוקרטים והרפובליקנים לנשיאות ובו מסר חד-משמעי וברור: חייבו אותנו לשלם יותר מסים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין: איש העסקים היהודי, ג'ורג' סורוס. משמאל: אביגייל דיסני, נכדתו של מייסד החברה (צילום: Getty Images)

 

ההודעה נשלחה מוקדם יותר היום (שני) מחברים ב-18 משפחות אמידות, ובה הבקשה להגביר את המיסוי על אנשים שצברו הון גדול, כולל עצמם: "אנו קוראים לכל המועמדים לתפקיד הנשיא בבחירות 2020, בין אם מדובר ברפובליקנים או דמוקרטים, לתמוך 'מס עושר' על עשירית מהמשפחות הכי עשירות בעשירון העליון", נכתב במכתב, שפורסם לראשונה בעיתון "ניו יורק טיימס".

במכתב צוין כי אמריקאים רבים המשתייכים למעמד הביניים כבר משלמים "מס עושר" כאשר הם משלמים את המסים השנתיים על ביתם, שבמקרים רבים מהווה כנכס היקר של משפחה. עוד הוסבר במכתב כי חלק מהמועמדים הדמוקרטים - ביניהם הסנאטורית אליזבת וורן, חבר הקונגרס לשעבר בטו אורורק וראש עיריית סאות' בנד, פיט בוטיג'ג' - הציעו בעבר להטיל "מס עושר" על עשירי המדינה.

מחברי המכתב אומנם תומכים בהכנסת המס לפלטפורמת הבחירות של המועמדים, אך בו בזמן ציינו כי "ישנם רעיונות שהם חשובים מדי לארה"ב ולא יתכן שרק כמה מועמדים דנים בנושא".

 

כריס יוז (שמאל) ייסד את פייסבוק ביחד עם מארק צוקרברג (צילום: Getty Images)

 

אין זו הפעם הראשונה שבה עשירי ארצות הברית קוראים להטיל על עצמם מסים נוספים. מנכ"ל ברקשייר הת'אווי, וורן באפט, אמר בעבר כי העובדה שהוא משלם פחות מסים מאשר המזכירה שלו היא "שגיאה היסטורית". זה הוביל את הנשיא דאז, ברק אובמה, להציע מס מינימלי שבהמשך כונה "חוק באפט", אך חוק זה חל לגבי הכנסה, ולא לפי שווי השוק המעורך.

בין החתומים על המכתב ניתן למצוא את המיליארדר היהודי והתרום הדמוקרטי, ג'ורג' סורוס, ובנו אלכסנדר. המכתב אף נחתם ע"י אביגייל דיסני, נכדתו של רוי דיסני אשר הקים את פארק השעשועים ואת החברה ביחד עם אחיו, וולט. עוד חתמו על המכתב: כריס יוז, אחד ממקימי הרשת החברתית פייסבוק ומייסד האתר "ניו ריפבליק"; מולי מאנגר, בתו של צ'ארלי מנגר, סמנכ"ל ברקשייר הת'אווי; רוברט ולואיז באודיץ', שון אלדרידג', סטיבן אינגלש, אגנס וקתרין גאנד, ארנולד היאט, רייגן פריצקר, ג'סטין רוזנשטיין, סטיבן סילברשטיין, איאן סימונס ולייזל פריצקר-סימונס.

"אנו החתומים על מכתב זה זכינו להנות מהון בלתי רגיל, אבל כל אחד מאיתנו רוצה לחיות בארה"ב שפותרת את האתגרים הגדולים שלה ביחד", סיכמו החתומים על המכתב כשהם מזכירים שההון של המאיון העליון שווה ערך להון של 90% מהאמריקאים העניים ביותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE