הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצעת חוק עשויה להביא להוזלה משמעותית במחיר Truvada, גלולה למניעת HIV
בשבוע שעבר הגישה הסנאטורית קמאלה האריס מקליפורניה הצעת חוק שתוריד את מחיר התרופה מ-1,800 דולר בחודש לעלות אפסית. נתוני ה-CDC מצביעים על כ-1.1 מיליון אמריקאים זקוקים לתרופה, אולם רק כ-7% ביקשו לקבל מרשם עבורה

הסנאטורית קמאלה האריס, דמוקרטית המייצגת את קליפורניה בוושינגטון די. סי., הציגה בשבוע שעבר הצעת חוק שנועדה להפחית את כמות הנדבקים בנגיף HIV המוביל למחלת האיידס, וזאת באמצעות השימוש בתרופת PrEP, המאפשרת טיפול מונע לפני חשיפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תרופת PrEP, הנמכרת תחת השם "Truvada". בקרוב השימוש בה יורחב? (צילום: Getty Images)

 

על פי מחקרים רפואיים, התרופה יעילה ב-92% יותר מתרופות אחרות. אם הצעת החוק תאושר, PrEP תסופק בחינם לרוב המבקשים לקבל את התרופה.

במהלך שנת 2017, כ-40 אלף בני אדם נדבקו ב-HIV, כך על פי המידע הרשמי שפורסם ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). מתוך 1.1 מיליון אמריקאים הזקוקים ל-PrEP, ה-CDC מסביר כי רק 7% מילאו מרשם כדי לקבל את התרופה במהלך 2016.

ב-AID Atlanta, מרכז למידע בנוגע ל-HIV ואיידס, מתקבלים מדי יום עשרות שיחות של אנשים המבקשים לקבל גישה לתרופה, אך בפועל רק אחדים מהם משיגים אותה. "קיימת תרופה מניעתית ל-HIV, ואם אנשים היו נוטלים אותה, זה היה מסייע באופן משמעותי לצמצם את שכיחות הנגיף בתוך עשר שנים. ובכל זאת, לא משתמשים בתרופה מספיק", אומר ד'וויין פורד, מנהל AID Atlanta.

לרבים, התרופה מוכרת תחת השם "Truvada". היא אושרה לשימוש ע"י מנהל המזון והתרופות (FDA) בשנת 2012. למרות שהיא קיימת בושק כבר תשע שנים, מחקרים מראים שרק כ-4.1% מהאוכלוסייה הפגיעה ביותר - גברים הומוסקסואלים הפעילים מינית - נוטלים את התרופה.

כיום, עלות השימוש בתרופה נאמדת ב-21 אלף דולר מדי שנה, או כ-1,800 דולר מדי חודש (כ-60 דולר מדי יום). במסגרת הצעת החוק של הסנאטורית האריס ("PrEP Access and Coverage Act"), התרופה תכוסה ללא עלות בכל תוכניות ביטוח הבריאות, הן הציבוריות והן הפרטיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE