הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ערך ביטקוין זינק בעשרות אחוזים והגיע לשיא של 15 חודשים
הודעתה של ענקית הרשתות החברתיות, פייסבוק, על השקת מטבע מבוזר משלה היא זו שככל הנראה גרמה לזינוק הקיצוני, וזאת אחרי שאשתקד ערך המטבע צנח ב-73%. עם זאת, יש הטוענים שהזינוק נרשם "ברגע שהחסם הפסיכולוגי של רף 10 אלף הדולר נשבר"

ערכו של המטבע המבוזר, ביטקוין, חצה את רף 11 אלף הדולר וקבע שיא של 15 חודשים במהלך סוף השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביטקוין (צילום: Getty Images)

 

המטבע המבוזר הראשון והגדול בעולם הגיע אמש ל-11,307.69 דולר. כלומר, בשבוע האחרון ערך הביטקוין זינק ביותר מ-20%, כך על פי המידע שפורסם באתר CoinDesk. מוקדם יותר היום ערך הביטקוין ירד חזרה מתחת לרף 11 אלף הדולר, אך בשעות הבוקר המאוחרות ערכו חצה את הרף שוב.

אנליסטים מייחסים את הקפיצה המשמעותית בערך המטבע למודעות מוגברת לשוק הקריפטו בעקבות הודעת פייסבוק בשבוע שעבר, בה הציגה מטבע מבוזר משלה - קליברה. "רואים עד כמה הדבר השפיע לחיוב על ביטקוין", אומר בארט סמית', בכיר בחברת Susquehanna, "אם לפייסבוק יש שני מיליארד משתמשים, חלקם יתחילו להסתכל על קליברה וינסו להבין כיצד הוא דומה לביטקוין וכיצד הוא שונה ממנו, וזה דבר חיובי".

 

ערך הביטקוין מאז תחילת חודש יוני (צילום: CoinDesk)

 

כזכור, בשבוע שעבר פייסבוק הציגה את המטבע המבוזר החדש, שינוהל ע"י מלכ"ר שוויצרי בשם Libra Association. למעשה, פייסבוק לא תשלוט כלל וכלל במטבע, שיושק באופן רשמי בשנה הבאה. בין החברות שהשקיעו בקליברה ניתן למצוא את סטרייפ, ויזה, מאסטרקארד, אובר, פייפאל וספוטיפיי.

חברת הקונגרס מקסין ווטרס, דמוקרטית מקליפורניה ויו"ר הוועדה הפיננסית בבית הנבחרים, סיפרה לרשת הכלכלית CNBC כי "נפעל במהירות ובאגרסיביות כדי להתמודד עם מה שקורה עם המטבע המבוזר החדש. אני חושבת שזה מאוד חשוב ש[פייסבוק] תעצור את המהלך כדי שנוכל להבין בדיוק מה קורה", היא אמרה.

הכניסה של פייסבוק לשוק המטבעות המבוזרים אומנם תרם לעלייה בערך הביטקוין, אך סמית' טוען שהזינוק נרשם "ברגע שהחסם הפסיכולוגי של רף 10 אלף הדולר נשבר". העלייה בערך היא אולי הבשורה הטובה ביותר שנרשמה בעבור מחזיקי המטבע מאז שלהי שנת 2018.

 

המטבע המבוזר של פייסבוק. רבים טוענים שההכרזה עליו הביאה לעלייה בערך הביטקוין (צילום: רויטרס)

 

כזכור, במהלך שנת 2018 נרשמה ירידה של 73% בערך הביטקוין, ורבים ראו את סוף המטבע הולך ומתקרב. למרות החשש מהמשך מלחמת הסחר וחרף המתחים עם איראן שגורמים לשוק הנפט לחוות ירידות ועליות קיצוניות, רבים רואים במטבע המבוזר כ"זהב דיגיטלי".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE