הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תושבת ניו יורק עלולה להישלח למאסר עולם לאחר שסייעה לארגון הטרור דאע"ש
צעירה תושבת ברוקלין מואשמת בכך שניסתה לקשר בין תומכי ארגון הטרור בארה"ב לבין אנשיו. היא החלה לשתף פעולה עם החוקרים, אך במהרה הבינו סוכני ה-FBI שהיא הפרה את תנאי השחרור. לאחר שסעיף נוסף של שיבוש הליכי משפט הוגש נגדה, בהמשך היום היא תגיע לביהמ"ש הפדרלי במנהטן כדי לשמוע את גורלה

תושבת ניו יורק שיצרה קשר עם תומכי דאע"ש תחת השם "אום נוטלה" עלולה להישלח למאסר בעקבות מתן סיוע לארגון הטרור והפרעה לחקירת ה-FBI, כך עולה ממסמכי בית המשפט שפורסמו היום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

סינמאיה אמירה סזאר בת ה-24 עלולה להישלח למאסר עולם בהמשך היום כאשר תגיע לביהמ"ש הפדרלי בניו יורק לשמוע את גזר דינה. היא נעצרה בנובמבר 2016 בנמל התעופה הבינלאומי JFK כאשר היא ניסתה לצאת מן המדינה, והיא הואשמה בקשירת קשר לספק תמיכה באמצעות מידע למחבלי דאע"ש, כך על פי התובעים הפדרלים בתיק.

במהלך חקירתה סזאר הודתה במתן סיוע לתומכי דאע"ש בכך שקישרה בינם לבין חברים בארגון שיכלו לעזור להם להגיע לשטח שנשלט בזמנו ע"י ארגון הטרור. סזאר אף קישרה בין תומך דאע"ש בארה"ב לבין בכיר בארגון הטרור, שהפציר בו לבצע פיגוע תופת בשטח ארצות הברית.

סזאר, ילידת ניו ג'רזי אשר גרה בשנים האחרונות בברוקלין, הודתה באשמה והסכימה לשתף פעולה עם חקירת ה-FBI בפברואר 2017, חודשים בודדים לאחר מעצרה בנמה"ת. אלא שלדברי התובעים הפדרליים, סזאר לא עמדה בהסכם בין הצדדים.

 

החשודה, סינאמיה סזאר בת ה-24 (צילום: יוטיוב / רויטרס)

 

היא שוחררה ממתקן הכליאה הפדרלי במנהטן בגין סיבות רפואיות, אך נאסר עליה לעשות שימוש ברשתות החברתיות והוסבר לה שהיא לא יכולה להיות בקשר עם אף אדם בעל קשרים לארגון טרור כלשהו. על פי בית המשפט, איסור זה לא מנע מסזאר לשוב להיות בקשר עם כמעט כל האנשים שה-FBI סימן כתומכי דאע"ש.

ביוני 2018 סזאר התכתבה בפייסבוק עם גבר אמריקאי הנחשד בתמיכה בטליבאן, דבר שהפר את שני תנאי השחרור שלה: "ה-FBI עצר אותי תחת שם אחר כי הם רצו שהתיק שלי יהיה חסום. הם לא רצו להאשים אותי בשמי כדי שאוכל לשוב לחיים שלי אחרי שאספר להם מה שהם רוצים לשמוע", היא כתבה.

בנוסף, סזאר יצרה קשר עם תושב בריטניה הנחשד בתמיכה בדאע"ש: "תיזהרי בנוגע למי שאת סומכת עליו פה בפייסבוק, במיוחד אם שולחים לך לינק שיכול להפליל אותך", הוא כתב לסזאר, שהגיבה: "כן, זה נכון, הלכתי לכלא כי חלק מהמוסלמים היו מרגלים", כך על פי התובעים בתיק.

 

הנשיא טראמפ מחזיקה מפה שמציגה, לדבריו, את סופו של ארגון הטרור דאע"ש (צילום: Getty Images)

 

סזאר מחקה את ההודעות הללו בתקווה שזה ימנע מסוכני ה-FBI לגלות שהיא הפרה את תנאי השחרור ושיתוף הפעולה שלה. במהלך החקירות שלה ב-FBI, סזאר הכחישה שעשתה שימוש בכינוי "אום נוטלה", אך תוכן ההודעות מוכיח שהיא דווקא כן עשתה שימוש בשם מותג השוקולד הפופולארי.

"אני אום נוטלה, אני נשארתי בצד. אני לא הולכת לכלא בשביל אף אחד", היא כתבה לאחד מתומכי ארגון הטרור.

בסופו של דבר, סזאר הואשמה בשיבוש מהלכי משפט והוחזרה למתקן הכליאה הפדרלי בניו יורק, שם, כאמור, היא תשמע את גורלה בהמשך היום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE