הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סערת הזנחת ילדי המהגרים: מנהל סוכנות המכס והגנת הגבולות הגיש את התפטרותו
ג'ון סנדרס הודיע על כוונתו לעזוב את התפקיד, אליו מונה באופן זמני, בתחילת חודש יולי. רבים קישרו בין הודעתו לבין הדיווחים על כליאתם של מהגרים צעירים בתנאי קשים, כולל מחסורים גדולים במים ומזון. במייל ששלח לאנשי הסוכנות, סנדרס כתב כי "עליכם להמשיך לטפל באתגרים הגדולים ביותר שניצבים מול מדינתנו"

ג'ון סנדרס, המנהל בפועל של סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP), הודיע מוקדם יותר היום (שלישי) על כוונתו להתפטר מהתפקיד, וזאת על רקע הביקורת הציבורית שנשמעה על דרכי הפעולה של הסוכנות בכל הקשור למהגרים בגבול הדרומי של המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ון סנדרס, החליט לסיים את תפקידו בשל הביקורת הציבורית שנשמעה כנגד הסוכנות (צילום: AP)

 

סנדרס שלח מייל לכלל עובדי הסוכנות שבו הודיע על העזיבה: "המשיכו להסתובב בראש מורם ובכבוד כפי שמגיע לכם. זהו הארגון שלכם, קחו עליו בעלות! אל תמעיטו בכוחו של המומנטום כאשר אתם ממשיכים לטפל באתגרים הגדולים ביותר שניצבים מול מדינתנו", כלשון ההודעה.

מכתב ההתפטרות של סנדרס נשלח לממלא מקום השר לביטחון מולדת, קווין מקאלינן, ובאופן רשמי סנדרס יסיים את תפקידו ב-5 ביולי. כאמור, הודעת ההתפטרות מגיעה לאחר שביקורת ציבורית קשה הופנתה כלפי הממשל בעקבות תנאי הכליאה של מהגרים, בייחוד ילדים. על רקע העלייה שנרשמה בכמות המהגרים שנתפסים ע"י הרשויות בגבול הדרומי, קיימים דיווחים רבים על תנאי כליאה קשים ביותר.

 

מעצרם של מהגרים בגבול ארה"ב-מקסיקו (צילום: Getty Images)

 

קבוצה של עורכי דין אשר ביקרה באחד ממתקני הכליאה בעיר קלינט (טקסס) דיווחה שילדים מטפלים בתינוקות ופעוטות, אין גישה לסבון ומברשות שיניים וקיים מחסור עצום באוכל ומים. עוד סיפרו עורכי הדין כי 15 ילדים קטנים חלו בשפעת, ועשרה נוספים הושמו בהסגר. למרות שמאות ילדים היו אמורים להיות מועברים למתקנים אחרים, מוקדם יותר היום אישרה ה-CBP כי יותר מ-100 ילדים הוחזרו למתקן כליאה זה.

רשויות ההגירה ממשיכות לטעון שהן עושות את המיטב כדי לטפל במהגרים, שכמותם רק הולכת וגדלה, וזאת למרות שגופים רבים טוענים למחסור תקציבי, מחסור בכוח אדם ומחסור במיטות פנויות במתקני הכליאה השונים. לדברי הרשויות, אחת הסיבות לעומס שנוצר היא העובדה שמתקני הכליאה נועדו להחזיק אנשים בוגרים, לא משפחות ובטח שלא ילדים קטנים.

 

מתקן הכליאה בקלינט, טקסס בו ביקרה קבוצה של עורכי דין (צילום: AP)

 

כזכור, בחודש מאי נעצרו כ-144 אלף מהגרים ע"י סוכני ה-CBP. מתוכם, 132,887 מהגרים נעצרו במעברי הגבול עצמם - הנתון הגבוה ביותר שנרשם מאז 2007. בנוסף, כמות המשפחות שנעצרו במהלך חודש מאי - 84,542 - מהווה שיא לחודש בודד (הסוכנות החלה למדוד את הנתון בשנת 2012).

סנדרס, שהתפטר מוקדם יותר היום, אמר בחודש מרץ האחרון כי קיימת תחושה של "חוסר הערכה" כלפי אנשי הסוכנות: "אני חושב שזה עצוב מאוד, הייתי רוצה לראות טיפה יותר אמפתיה לאותם אנשים אמיצים שעובדים בנסיבות מאוד קשות", הוא אמר.

לפני שמונה למנהל הזמני של הסוכנות, סנדרס שימש כמנהל טכנולוגיות ראשי של מנהל הבטיחות בתעבורה (TSA). טרם ברור מי עתיד להחליפו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE