הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איגוד עובדי Ralphs ו-Albertsons בדרום קליפורניה הצביע בעד שביתה
עשרות אלפי החברים בשבעה סניפים של האיגוד בחרו "לחמש" את ראשיו לקראת המו"מ עם הנהלת הסופרמרקטים, וכעת הם יוכלו להשתמש בשביתה כקלף מיקוח. ההודעה מגיעה כ-16 שנה לאחר השביתה הגדולה בתולדות ארה"ב, אירוע שנמשך כארבעה חודשים ועלה לחברות יותר ממיליארד דולר

אחרי חודשים ארוכים בהם המשא ומתן בין הצדדים נתקע, עובדי רשתות הסופרמרקטים Albertsons, Vons ו-Ralphs הצביעו בעד הצעה שתעניק לאיגוד העובדים את הסמכות לפתוח בשביתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עובדי Ralphs מפגינים מחוץ לסניף הרשת במהלך המו"מ עם הנהלת הרשת ב-2001 (צילום: אן. בי. סי. 4)

 

שבעה סניפי איגוד העובדים "United Food And Commercial Workers" ברחבי דרום קליפורניה הצביעו בעד אפשרות השביתה, אך האיגוד לא פירט בנוגע לשיעור המתנגדים למהלך.

חשוב להבהיר כי ההצבעה לא התקיימה כדי לקבוע אם לפתוח בשביתה או לא, אלא כדי שחברי האיגוד יאפשרו לראשיו להשתמש בשביתה כקלף מיקוח בעת המו"מ. כעת נוצר מצב ביניים שבו העובדים בסופרמרקטים עדיין עובדים תחת חוזה של תנאי עבודה עליו הם חתמו לפני יותר משלוש שנים, ושתוקפו פג כבר בחודש מרץ האחרון.

 

סניף Ralphs בפסדינה. בקרוב עובדיו יפתחו בשביתה? (צילום: Shutterstock)

 

ההצבעה התקיימה כ-16 שנים לאחר השביתה הגדולה והארוכה ביותר בתולדות ארה"ב, אז עשרות אלפי עובדי Albertsons, Vons, Pavilions ו-Ralphs הפסיקו את עבודתם במשך יותר מארבעה חודשים. שביתה זו עלתה לסופרמרקטים בסכום כולל של 1.5 מיליארד דולר.

העובדים חוששים מלחתום על הסכם העבודה החדש, שכן הוא מבטיח עליית שכר נמוכה מאחוז בודד. בנוסף, שינויים לתוכניות ביטוח הבריאות גורמים לדאגה בקרב ראשי האיגוד.

 

מפגינים מחוץ לסניף Albertsons במהלך השביתה ב-2003 (צילום: AP)

 

בפועל, העובדים צריכים לנהל משא ומתן מול שתי חברות: Albertsons, שמעבר למותג הפרטי שלה היא גם מחזיקה ברשתות Vons ו-Pavilions, מחזיקה ב-29 אלף עובדים מאוגדים המועסקים ב-342 סניפים ברחבי דרום קליפורניה. החברה השנייה היא Kroger, שהיא הבעלים של Ralphs ומעסיקה כ-17 אלף עובדים מאוגדים ב-190 סניפים ברחבי דרום קליפורניה.

אם שביתה אכן תתקיים, שתי החברות הללו צפויות להיפגע באופן משמעותי. בשונה מהשביתה בשנת 2003, כיום ישנן הרבה יותר חלופות אפשריות לרכישת מזון, ביניהן וולמארט, קוסטקו, טרגט ו-Whole Foods.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE