הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"פשוט מגוחך לאסור על מכירת סיגריות אלקטרוניות, אבל לא על מוצרי טבק"
יומיים לאחר שסן פרנסיסקו הפכה לעיר האמריקאית הראשונה שאוסרת על מכירת המוצר האלקטרוני, מומחים לבריאות הציבור טוענים שהחקיקה פגומה. "אירוני בעיני שבסן פרנסיסקו אתה יכול לרכוש מריחואנה וסיגריות, אבל לא סיגריות אלקטרוניות", אמר מרצה באוניברסיטה בכירה

עיריית סן פרנסיסקו אישרה שלשום חקיקה שתאסור על מכירת סיגריות אלקטרוניות בתחומה, אך מומחים לבריאות הציבור טוענים שהעירייה צריכה להתמקד בחקיקה שתאסור מכירת סיגריות רגילות ומוצרי טבק נוספים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, סן פרנסיסקו הפכה לעיר הגדולה הראשונה בארצות הברית שאוסרת על מכירת המוצר. ראש העיר בריד חתמה על החקיקה, והאיסור ייכנס לתוקף באופן רשמי בעוד 30 יום.

מטרת האיסור, לטענת מחברי החקיקה, היא "מיגור מגפת העישון באמצעות מוצרי אידוי בקרב בני נוער". ואכן, נתונים רשמיים מצביעים על כך שבהחלט מדובר במגפה בקרב בני נוער. על פי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), אחד מכל חמישה תלמידי תיכון (20.8%) טען שעישן סיגריה אלקטרונית ב-30 הימים האחרונים. לשם השוואה, כאשר תלמידי תיכון נשאלו את שאלה זו בהשנת 2011, רק 1.5% מתוכם השיבו בחיוב.

על פי ה-CDC, סיגריות אלקטרוניות אינן מתאימות לילדים ובני נוער, אך "יש להם את הפוטנציאל לסייע למעשנים בוגרים שאינם בהיריון, בתור חלופה מלאה לסיגריות רגילות ומוצרי טבק אחרים". ולמרות זאת, ההשפעות לטווח הארוך לא ידועות, בייחוד בכל הנוגע לצעירים שגופם עדיין מתפתח. מחד, יש בסיגריות האלקטרוניות חומר ממכר בדמות ניקוטין, אך מאידך אין בהן את הרעלים הבוערים שיש בסיגריות רגילות.

"אם חברי מועצת העיר סן פרנסיסקו היו באמת מעוניינים בבריאות הציבור, הם היו אוסרים על מכירת סיגריות בתחום העיר. זו עדיפות הרבה יותר גבוהה מסוגיית הסיגריות האלקטרוניות", מסביר קנת' וורנר, מרצה בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת מישיגן, "אירוני בעיני שבסן פרנסיסקו אתה יכול לרכוש מריחואנה וסיגריות, אבל לא סיגריות אלקטרוניות שהן הרבה פחות מסוכנות מרגילות. זה פשוט מגוחך", הוא סיכם.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE