הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתקשים להירדם? אלו המשקאות שמומלץ להימנע מהם לפני השינה
נתוני המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן מצביעים על מגמה מדאיגה: שליש מהבוגרים בארה"ב אינם ישנים מספיק שעות במהלך הלילה. "הדבר הכי חשוב זה להיות להתייבש במהלך הלילה", אמרה חוקרת בכירה

אמריקאים רבים נוהגים לשתות משקה כלשהו לפני השינה כחלק מתהליך שחרור לחצי היום, אך נשאלת השאלה - האם ישנם משקאות שיכולים לסייע לאיכות השינה?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כוס חלב מסייעת להירדם? "לא נמצא קשר ברור", טוענת חוקרת בכירה (צילום: Getty Images)

 

על פי חוקרים, ישנם משקאות שעדיף להימנע מהם לפני השינה, אך אין עדיין דעה רווחת בנוגע לשתייה שיכולה לתרום לשינה טובה יותר.

על פי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), יותר משליש מהבוגרים בארצות הברית אינם ישנים מספיק זמן מדי לילה - 7 שעות.

"לא מומלץ לצרוך משקאות עם קפאין", מסבירה ג'סיקה רדמונד, מרצה לתזונה וחקר המזון באוניברסיטת סירקיוז שבניו יורק, "רוב אנשים כבר יודעים את זה, אבל רובם לא יודעים שלא מדובר רק בשעה-שעתיים לפני השינה. זה תלוי ברגישות לקפאין, ויתכן שאדם מסוים יצטרך להפסיק לשתות קפאין בשעות הצהריים, או לכל המאוחר במהלך ארוחת הערב, כדי לישון טוב יותר".

כלומר, אותם אנשים שנוהגים לשתות קפה בשעות הצהריים המאוחרות עלולים להשפיע לרעה על השינה שלהם. מחקר שפורסם בכתב עת מדעי בשנת 2013 טוען שמומלץ להפסיק את צריכת הקפאין כשש שעות לפני שעת השינה, אך רדמונד חוזרת ומדגישה כי לרגישות האישית של כל אדם יש הפשעה על מסגרת הזמנים המדויקת.

בנוגע למשקאות אלכוהוליים, נמצא כי הם מסייעים בתהליך הירדמות, אך כאן מסתיימת התועלת. "צריכת משקאות אלכוהוליים גורמת לבן אדם 'להיתקע' בשלב של שינה קלה, דבר שבפועל מפחית באופן ניכר את טיב המנוחה", מסבירה רבקה רובינס, חוקרת במרכז הרפואי של אוניברסיטת ניו יורק (NYU Langone Medical Center).

בנוגע למשקאות שעשויים לסייע בשינה, ישנם מחקרים שמצביעים על כך שצריכת חלב מסייעת להירדם, אך רדמונד טוענת כי "אין קשר ברור בין צריכת חלב לבין שינה טובה יותר, וזאת למרות שחקרו את הנושא המון". רדמונד ממליצה לשתות מים לפני השינה: "הדבר הכי חשוב זה לדאוג שלא להתייבש במהלך הלילה", היא אמרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE