הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טיסת יונייטד ביצעה נחיתת חירום בניוארק, שדה התעופה הושבת במשך שעות ארוכות
דקות ספורות לאחר שהמריאה מניו יורק, טיסה לטקסס ובה 128 נוסעים ביצעה נחיתת חירום בצפון ניו ג'רזי בשל תקלה בגלגלים. הנוסעים פונו באמצעות מגלשות החירום, אנשי רשות הנמלים נאלצו לסרוק את המסלול לפני שנפתח מחדש

טיסת יונייטד איירליינס מניו יורק לטקסס נאלצה לבצע נחיתת חירום מוקדם יותר היום (שבת) בעקבות תקלה בגלגלים. האירוע הביא לסגירת שדה התעופה הבינלאומי ניוארק במשך שעות רבות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנוסעים פונו באמצעות המגלשות חירום (צילום: טוויטר)

 

בסמוך לשעה 8:00 בבוקר (שעון מקומי), טיסת יונייטד 2098 המריאה מנמל התעופה לה גווארדיה בעיר, והיא הייתה אמורה לנחות בסביבות השעה 10:45 בבוקר ביוסטון. אלא דקות ספורות לאחר ההמראה, תקלה במערכת ההידראולית הביאה לנחיתת החירום, כך על פי סקוט לאד, דובר רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי (PANYNJ).

על פי רשות התעופה הפדרלית (FAA), מטוס האיירבס A319 סבל מתקלה בבלמים, ובעת הנחיתה שני צמיגים התפוצצו. הוחלט לבצע את הנחיתה בניוארק, נמל תעופה המשמש כבסיס של יוניייטד (ועל כן אנשי התחזוקה נמצאים בו). בנוסף, בניוארק מסלולי ההמראה ארוכים יותר, דבר נחוץ לנחיתת חירום של מטוס כבד (בשל כמות הדלק הגדולה והעובדה שהטיסה רק החלה).

 

מטוס האיירבס של יונייטד לאחר הנחיתה בניוארק (צילום: AP)

 

"הטייסים שלנו הגיבו מהר ופעלו כדי להבטיח את ביטחונם של הנוסעים ושל המטוס. עם הנחיתה, הוחלט לפנות את הנוסעים באמצעות מגלשות חירום. 128 נוסעים היו על גבי המטוס בעת האירוע ואיש לא נפגע", נמסר מחברת התעופה יונייטד איירליינס.

למטוס הוסב נזק ואנשי PANYNJ נאלצו לפנות את כלי הטיס מהמסלול כדי לאפשר את פתיחת השדה מחדש. חוקרי ה-FAA עושים את דרכם לעבר המקום כדי לפתוח בחקירה.

 

מסלול הטיסה: המריאה מלה גווארדיה ונחתה בניוארק (צילום: FlightRadar24)

 

זוהי הפעם השנייה בשבועות האחרונים שבה צמיגים של מטוס מתפוצצים עם הנחיתה בניוארק. כזכור, לפני כשבועיים נחת מטוס בואינג 757-200 בשדה, אירוע שהסתיים עם עיכובים רבים אך ללא פציעות. 

"מקרי לחלוטין ששני מטוסים של אותה חברת תעופה חווים תקלה דומה בתוך שבועיים. הנסיבות הן מאוד שונות. כשטייס צריך להנחית מטוס במקרי חירום, לא מעניין אותו לגבי הצמיגים. מעניין אותו לנחות בשלום", הסביר מייק בויד, מומחה לתעופה ונשיא חברת Boyd Group.

 

הנוסעים פונו באמצעות המגלשות חירום (צילום: AP)

 

תנועת המטוסים בניוארק הופסקה בשל האירוע, אך בשעות הצהריים השדה נפתח מחדש. מחברת יונייטד איירליינס נמסר כי כלל הנוסעים יועברו בטיסות חלופיות ליעדם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE