הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"חקירה דיגיטלית": כך נלכד הרוצח של מקנזי לואק
המשטרה בסולט לייק סיטי חשפה את הנסיבות שהובילו למעצרו של חשוד ברציחתה של תושבת דרום קליפורניה שנעלמה לפני כשבועיים. מפקד המשטרה על השיחה הקשה להוריה: ""הם היו שבורי לב מהבשורה הקשה"

איכון סלולרי ונתוני הרשתות החברתיות עמדו בלב החקירה שהובילה למעצרו של חשוד ברציחתה של צעירה תושבת דרום קליפורניה ביוטה, שבועיים לאחר שנעלמו עקבותיה בסולט לייק סיטי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מייק בראון, מפקד משטרת סולט לייק סיטי, חושף את נסיבות היעלמותה של לואק ומעצרו של אג'אי (צילום: רויטרס)

 

חוקרי המשטרה ביצעו איכון סלולרי לטלפון הנייד של מקנזי לואק בת ה-23 וגילו שהיא והחשוד שנעצר היו באותו מקום, פארק בצפון העיר שבו היא נראיתה לאחרונה, בסביבות השעה 3:00 בבוקר ב-17 ביוני. זמן קצר לאחר מכן, הטלפון של לואק הפסיק לשלוח נתונים או מיקום, כך על פי המשטרה המקומית.

כזכור, אתמול פשטה המשטרה המקומית על בית דירות בעיר ועצרה את איולה אג'אי, שיואשם ברציחתה של הצעירה. בנוסף, הוא יואשם בחטיפה בנסיבות מחמירות ושיבוש הליכי משפט, כך אמר מפקד המשטרה, מייק בראון, במהלך סוף השבוע.

 

המשטרה עצרה את אג'אי בבוקר יום שישי (צילום: AP)

 

עוד סיפר מפקד המשטרה כי לאחר היעלמותה של לואק, החשוד הכחיש שהוא הכיר אותה. אך בהמשך נמצאו תמונות שלה בטלפון שלו, ואג'אי ככל הנראה השתמש בטלפון של לואק לאחר שרצח אותה.

אתמול (שבת) דווח ברשת CNN שחשבון האינסטגרם של לואק החל לעקוב אחר חשבון אחר ביום רביעי האחרון. מפקד המשטרה בראון נדרש לסוגיה: "אנחנו ניהלנו חקירה דיגיטלית שכלל מחשבים, טלפונים ניידים, כתובות IP, היסטוריות חיפוש באינטרנט והתכתבויות באפליקציות של מסרים".

 

 
מקנזי לואק (צילום: מש' לואק)

 

ולמרות העובדה שההיבט הדיגיטלי היה מרכזי בחקירה, החוקרים מצאו שלל ראיות כנגד אג'אי כאשר ביצעו חיפוש בביתו בשבוע שעבר. "בזמן שפשטנו על הבית, שכנים באו ואמרו לנו שהם ראו אותו שורף משהו בעזרת דלק בחצר האחורית בסביבות ה-17 או 18 ביוני", אמר בראון.
 
"צוות זיהוי פלילי שהוזעק לבית ביצע סריקה בחצר ומצא מספר פריטים חרוכים התואמים את החפצים האישים של מקנזי לואק". עוד חשף מפקד המשטרה ששרידי גופה שרופים נמצאו, ובדיקת דנ"א קבעה כי מדובר בלואק. אחרי מעצרו של החשוד ביום שישי, בראון התקשר להוריה של לואק: "הם היו שבורי לב מהבשורה הקשה. זו הייתה אחת השיחות הכי קשות שעשיתי בחיי", הוא אמר.
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE