הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"כבוד גדול ומסר חשוב לכל העולם": טראמפ וקים נפגשו באזור המפורז
אמש נכנס הנשיא טראמפ לשטח המדינה לאחר שפגש את המנהיג העליון באזור המפורז. השניים שבו לצדו השני של הגבול ונועדו עם מנהיג דרום קוריאה. הצדדים הסכימו לחזור לדון על תוכנית הגרעין של צפ' קוריאה, וזאת חודשים לאחר שפסגת האנוי כשלה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ערך אמש פגישה לא מתוכננת עם המנהיג העליון של צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, באזור המפורז המפריד בין שתי הקוריאניות. השניים הסכימו לחדש את השיחות סביב תוכנית הגרעין של צפון קוריאה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רגעי הפגישה בין שני המנהיגים, אמש באזור המפורז (צילום: AP)

 

למעשה, שני המנהיגים תוכננו להיפגש במשך דקות ארוכות, אך בפועל הם נועדו במשך קרוב לשעה והנשיא טראמפ הפך לנשיא האמריקאי הראשון שחצה את הגבול ונכנס לצפון קוריאה.

הפגישה הייתה הראשונה שערכו הצדדים מאז ועידת האנוי בחודש פברואר האחרון, אז שני הצדדים נטשו את שולחן המו"מ לאחר שלא הגיעו להבנות הדדיות. עדייין קיים ספק מסוים לגבי המוכנות של צפון קוריאה לוותר על תוכנית הגרעין, אך הפגישה היא כמובן צעד בכיוון הנכון.

 

הנשיא טראמפ הפך למנהיג האמריקאי הראשון שדורך על אדמת צפון קוריאה (צילום: AP)

 

המפגש הועבר בשידור חי בכל הרשתות, למרות העובדה שהתרחש בשעות הלילה המאוחרות. המתח ששרר בקרב אנשי האבטחה של שני המהניגים הורגש גם כן, עד לרגע ששניהם הופיעו - כל אחד מצדו בגבול. 

טראמפ לקח עשרה צעדים אל תוך הצד הצפוני של הגבול לאחר ששאל את קים ג'ונג-און אם הוא מעוניין שיעשה זאת, ואז שני הנהיגים צעדו יחדיו לעבר Freedom House, בניין מוכר בצדו הדרומי של הגבול. בשלב זה, גם נשיא דרום קוריאה הצטרף לפגישה.

לאחר המפגש, הנשיא טראמפ עלה על "אייר פורס 1" בדרכו חזרה לוושינגטון וצייץ כי "הייתה פגישה נהדרת עם קים. עמדתי על אדמת צפון קוריאה, כבוד גדול ומסר חשוב לכל העולם", הוא כתב. כאמור, מפגש רגעי הפך במהרה לפגישה דיפלומטית חשובה, ובין הנוכחים בחדר ניתן היה למצוא גם את בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ, ובעלה והיועץ הנשיאותי, ג'ארד קושנר.

 

הנשיא טראמפ ונשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין, אתמול בשטח המפורז (צילום: AP)

 

"התגאיתי מאוד לחצות את קו הגבול", נשמע הנשיא אומר לקים עם ההגעה למקום הפגישה, "זה יום נפלא לעולם כולו", הוא אמר. קים אמר במעמד זה כי "אני מאמין שחציית הגבול מראה את הרצון של כולם לפתוח בדף חדש". עוד אמר כי הוא "הופתע מאוד" כאשר טראמפ צייץ ביום שבת וביקש להיפגש עמו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE