הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"נורמלי ולא נורמלי יש רק במכונת כביסה, לא בילדים"
ישראלים מספרים על החיים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: ענתי אייזנקוט. טרזנה, לוס אנג'לס. בארה"ב 30 שנים

"אני באה ממשפחה שמאוד מחוברת ליהדות ולשורשים. נשואה באושר לאליקו, אמא לשלושה: אביה, מאור ואליאב. אני גם סבתא לאליה, אלין ואדל וחמותו של איתי.

אני ובעלי הגענו לכאן לפני 30 שנה, לטיול שאחרי הצבא, והטיול לא נגמר. התחתנו פה ובנינו בית שמח ומלא באהבה. אנחנו אוהבים לארח אנשים בכל הגילאים. המטרה היא לשמח את כולם ולהרגיש חלק מאיתנו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אני עם אליקו מגיל 14. התחתנו פה בשנת 1990 בבניין דירות. זה היה מיוחד. החברים קישטו לנו את המקום בבלונים בצבעי כחול לבן שלא נשכח שאנחנו ישראלים. הזמנו אוכל ישראלי ממסעדת טבריה שהיתה קיימת בזמנו. ולא היה לנו שקל ואני זוכרת שהרב שחיתן אותנו, הרב גבאי, אמר לי שזה לא משנה שאין לנו כלום, רק נבוא והוא יעשה הכל.

החברים שלנו ניגנו לנו במקום מוזיקת חתונות. לא צריך כלום מעבר לזה, האהבה פשוט מנצחת. הכל עניין של איך אנחנו רואים את הדברים. המטרה היתה להתחתן וזה מה שעשינו. לא עניין אותי הפאר והשמלות. אני מאמינה שאנחנו עושים את האוירה, לא המלון היקר ולא האולם המפואר - זה אנחנו.

ההגעה לכאן היא הטיול הכי ארוך בחיים שלי. אני מרגישה שאני עוד בטיול וכך החיים שלי נראים עם סירות, קראוונים, אופנועי ים וכיף תודה לאל. מאמינה שאנחנו בוחרים איך להרגיש, ואני תמיד בוחרת לראות את הטוב בכל דבר. איך שנסתכל על החיים זאת תהיה המציאות שלנו. אם נסתכל עליהם כמו מסיבה, אנחנו כל הזמן נרקוד.

 

 

אני מאוד אוהבת את החיים באמריקה, את האפשריות הרבות. יש לי, ותמיד תהיה לי אהבה רבה לילדים. אני גננת לשעבר, בעלת ידע ונסיון רב בחינוך הרגיל והמיוחד. 

היום אני מאסטר בNLP (שיטה המציעה ניתוב לשוני פיזיולוגי) - עבודה על התת מודע שלנו. ניתוב לשוני פיזיולוגי בעברית פשוטה זה לתכנת את המוח מחדש. להוציא אמונות לא טובות שהיו לנו ולהכניס דברים חדשים שישרתו אותנו. אנחנו מתנהלים מחוויות ותמונות.

התגובות שלנו היום יכולות להיות תוצאה של משהו שראינו או חווינו בעבר שלנו. התת מודע הוא 89 אחוזים מהמוח שלנו. הוא מנהל אותנו ושומר את כל החוויות. 

אני מאסטר בהיפנוזה ב- Time Line Therapy, קו החיים. עם הטכניקה הזו אני יכולה להחזיר אחורה לילדות ולהבין איפה הכל התחיל וכך לנקות את האמונות הפחות טובות שנוצרו בילדות, וליצור חדשות. נולדנו מתוקנים ובמשך הזמן קילקלנו את עצמנו ורק אנחנו יכולים לתקן את מה שנהרס, לכן את כל העבודה המטופל עושה בעצמו.


תת המודע מאמין לכל מה שהמודע אומר לו. אם תגיד "אני לא מסוגל " תת המודע יאמין לכך וידאג להוכיח לך שאתה צודק.
תת המודע רוצה לשרת אותנו. הוא לא מבין שלילה ולכן לעולם אל תדבר על עצמך בצורה שלילית.
הוא אינו מבחין בין טוב לרע. הוא צייתן וממלא הוראות. לתת המודע יש חוקים בסיסיים:
חוק דמיון ומציאות - לא מבדיל בין דמיון למציאות.
חוק השלילה - לא מבין לא.
חוק ההגשמה- כאשר הסוף הוא בדמיון, והתת מודע ימצא את הדרכים להגשים אותו.

אני מדריכה ומלווה אותם בדרך החדשה. אני מאמנת ילדים ומבוגרים. הייעוד שלי בחיים זה להפיץ את האור. הייתי רוצה שכולם ידעו להשתמש בNLP ושזה יעבור מדור לדור.

הרבה פעמים אני הקול עבור ילדים שלא מדברים ולא אומרים את מה שהם באמת מרגישים ושומרים בתת מודע שלהם. היה לי גן פרטי מאוד מפורסם בלוס אנג'לס. פתיחת הגן היתה אחת החוויות הכי משמעותית שעברתי פה. הביקוש הרב שהיה לי להפיץ את האור שלי על הילדים, ולראות איך הילדים משתנים ומשנים את המחשבות שלהם כשמאמינים בהם, זאת חוויה ענקית.

היו ילדים שהגיעו אלי שאובחנו על הספקטרום, אבל אני בחרתי לא לשמוע איך הם אובחנו. מבחינתי הם היו ממש כמו כל ילד רגיל. התוצאות היו מדהימות ודיברו בעד עצמן. לא כל ילד הוא אותו דבר, אנחנו שונים וכל אחד מיוחד בדרך שלו. כשלא מכניסים ילד לתוך קופסא, וכשלא שמים עליו סטיגמה, ופשוט מתייחסים אליו לפי מי שהוא אז אפשר לעשות הכל. נורמלי ולא נורמלי יש רק במכונת כביסה, לא בילדים.

אני לא אוהבת שמשתמשים עם ילדים במילה גבולות. גבולות זה מלחמה. כמו שאנחנו משתמשים עם בן הזוג בחוקים או בהקניית ביטחון, צריך להשתמש גם כאן במילים האלו ולא בגבולות. כדאי שנשתמש בביטחון, לדוגמא, ואז היחס ישתנה בהתאם.

לצערי, הגן לא יכל להכיל את כל הילדים, לעזור ולטפל בכולם. היום, אני מאושרת שיש לי אפשרות לעזור לכולם. אני מרגישה שאני נסיכה של ילדים, ולכן קל לי להגיע ללב שלהם, ועם הטכניקות המדהימות של הNLP אני משחררת להם אמונות המגבילות אותם ועוזרת להם 'לעוף'".

 

 

מה את הכי אוהבת בארה"ב?

אוהבת את אפשרות הבחירה, החופש, המרחב, האגמים, המרחקים ואת הקהילה המדהימה פה.

מה את הכי לא אוהבת בארה"ב?

לא אוהבת? האמת, אין דבר שאני לא אוהבת.

מה מבחינך הדבר השונה ביותר בין ישראל לארה"ב?

המרחקים, וגם זה בסדר. זה מאתגר. הזמן שנדרש להגיע ממקום למקום. פה אין משפחה, ובישראל יש משפחה, אבל מוצאים חברים. אני תמיד עושה מהלימון לימונדה. מאמינה שהכל זה עניין של בחירה.

למה את הכי מתגעגעת בארץ?

למשפחה, ולכן אני טסה לפחות פעמיים בשנה לארץ.

למה את הכי פחות מתגעגעת אליו בארץ?

ללחות.

איזה סרט ישראלי את הכי אוהבת?

בתור ילדה אהבתי את הסרט נורית עם יונה אליאן ואת השיר "אנא אלך, אנא אבוא, אין לי אדם שיפתח לבבו"- זה משפט שחרוט לי בלב. היום, בחרתי לפתוח את הלב שלי לכולם.

ספר ישראלי (ילדים, נוער, מבוגרים) האהוב עליך ביותר?

אוהבת מאוד "הפיל שרצה להיות הכי" יש בו מסר ענק.

איזה חפץ מזכיר לך יותר מכל את ישראל?

ספר תורה מהרב גיא משובה ישראל. כל כך רציתי את הספר הזה לגן שלי כדי ללמד את הילדים כל יום שישי, והיתה מכירה פומבית של הספר. החלטתי שלא משנה כמה יעלה אני אקח את הספר, ובסוף הוא אצלי. יש לי תמונות של כל הילדים בגן שהצטלמו עם הספר הזה.

מנהרת הזמן: לאיזה אירוע בהיסטוריה הישראלית היית רוצה לחזור בזמן?

הסכם השלום שאותו ראיתי בטלוויזיה. לראות את סדאת והשיר שמתנגן "נולדתי לשלום שרק יגיע".

סדרת טלויזיה ישראלית האהובה עלייך ביותר (בעבר או בהווה)?

רגע ודודלי, ריץ' רץ'.

מי היה כוכב הילדים שעליו גדלת?

ציפי שביט. היתה שמחה כזאת כל הזמן. 

איזו מילה בעברית את הכי אוהבת?

אהבה.

איזו מילה בעברית את הכי שונאת?

לא יכול.

מה מבחינתך המאכל הכי ישראלי?

פלאפל.

מה החטיף הישראלי האהוב עלייך ביותר?

ביסלי בצל.

טיפ לישראלי המתחיל באמריקה?

תרגיש, תשמע, תטעם, תראה בעיניים וזה קורה.

6% לא
94% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE