הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדיקה שגרתית הצביעה על הימצאות סארין בחבילה, מטה פייסבוק פונה
שלושה מתוך ארבעת המבנים שפונו אושרו לשימוש, אך בניין אחד נותר סגור וקיים חשש כבד שחלק מהעובדים נחשפו לגז שעלול להיות קטלני בכמויות גדולות. מפקד מכבי האש המקומי: "אין דיווחים על על אף אחד שמציג תסמינים כלשהם, אבל אנחנו נמשיך לבדוק את הסוגיה"

מטה חברת פייסבוק בעיר מנלו פארק פונה מוקדם יותר היום לאחר שאל אחד הבניינים הגיעה חבילה ובה חומר שזוהה בהמשך כגז סארין, כך על פי הרשויות בצפון קליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פינוי ארבעה מבנייני פייסבוק, מוקדם יותר היום במנלו פארק (צילום: סי. בי. אס. 5)

 

אנשי ה-FBI והמשמר הלאומי של ארצות הברית הוזעקו לסייע בחקירת האירוע, שהתרחש במחסן השייך לחברה ומשמש לחלוקת דואר בין אלפי עובדי ענקית הרשתות החברתיות. על פי אנתוני האריסון, דובר פייסבוק, ארבעה בניינים פונו לאחר שהחבילה החשודה נמצאה במקום בסביבות השעה 11:00 בבוקר. 

ג'ון ג'ונסטון, מפקד מכבי האש במנלו פארק, סיפר שהחבילה עברה בדיקה שגרתית כאשר חומר שזוהה כסארין נמצא בה, אך לא דווח על פציעות כלשהן בעקבות האירוע: "כרגע, אין דיווחים על על אף אחד שמציג תסמינים כלשהם, אבל אנחנו נמשיך לבדוק את הסוגיה", הוא אמר.

 

כוחות כיבוי אש בזירת האירוע במנלו פארק (צילום: סי. בי. אס. 5)

 

כעבור מספק שעות, שלושה מתוך ארבעת המבנים שפונו הוחזרו לפעולה, העובדים המשיכו בשגרת היום שלהם. הבניין הרביעי ששימש להפצת הדואר בחברה נותר סגור, למרות שהרשויות טוענות שתוצאות הבדיקה עלולות להיות שגויות.

על פי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), גז הסארין הינו נוזל שקוף, נטול ריח וטעם שיכול להתאדות באוויר ולהוביל להופעת תסמינים בתוך שניות. טיפת סארין על העור יכולה לגרום להזעות והתכווצויות שרירים, ואילו חשיפה מרובה עלולה לגרום לשיתוק ובעיות נשימה המובילות למוות.

מי שנחשף לסארין בכמויות קטנות יכול להתאושש לחלוטין בתוך כשבוע, כך על פי ה-CDC.

 

 

לקראת שעות הצהריים, פייסבוק פרסמה הודעה מעט לקונית בה אמרה כי "חקירה יסודית של האירוע מתנהלת, ואנחנו משתפים פעולה עם הרשויות המקומיות. נכון לעכשיו, קיבלנו אישור לשוב לשלושה מתוך ארבעת הבניינים שפונו", כלשון ההודעה. ככל הנראה, הבניין המדובר יישאר סגור עד להודעה חדשה, וזאת מכיוון שקיים חשש לחשיפה לסארין למי שייכנס אליו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE