הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יום שמח לאמריקאים, יום עצוב לנו הישראלים": 17 שנה לאירוע הירי בדלפקי אל על ב-LAX
היום יציינו ברחבי ארצות הברית את יום העצמאות, אך חשוב לזכור כי זהו גם יום קשה מאוד בעבור משפחות הנרצחים, יעקב אמינוב ו-ויקי חן ז"ל. בפוסט מרגש בפייסבוק פנה אביה של ויקי לחברי הקהילה הישראלית והזמין אותם להשתתף בטקס לזכרה: "הציבור מוזמן לחלוק כבוד למי שקיפחה את חייה אך ורק בשל היותה ישראלית"

מאות מיליונים ברחבי ארצות הברית חוגגים היום את חגיגות יום העצמאות, אך במקביל לכך הקהילה הישראלית במדינה מציינת 17 שנה לאירוע הירי הקטלני מול דלפקי אל על בנמל התעופה LAX - אירוע שהסתיים ברציחתם של שני ישראלים, ביניהם ויקי חן ז"ל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ויקי חן ז"ל, על רקע תמונת נמה"ת LAX (צילום: Shutterstock / פייסבוק)

 

בדומה ל-2019, יום העצמאות האמריקאי חל ביום חמישי ועל כן צוות אל על התכונן לקראת הטיסה הארוכה לתל אביב. בסביבות השעה 11:30 בבוקר, גבר ממוצא מצרי בשם הישאם מוחמד הדיאת הגיע לטרמינל הטיסות הבינלאומיות (TBIT), ניגש אל האזור שבו המתינו נוסעי אל על ופתח באש. כתוצאה מהירי נהרגו יעקב אמינוב ז"ל וחן, שעבדה בחברת התעופה הישראלית. 

היום (חמישי) יתקיים טקס לזכרה של חן בסמוך לאנדרטה שהוקמה על שמה בשדה התעופה. אביה של ויקי, אבי, פרסם מוקדם יותר השבוע פוסט מרגש בפייסבוק: "כמדי שנה ביום העצמאות האמריקאי, אנו המשפחה, החברים וכל מי שמרגיש צורך הזדהות והערכה אליה, מתכנסים בשדה התעופה. נרכין ראש ונעמוד דקה דומייה בדיוק בדקה בו קיפחה את חייה, 11:21 בבוקר", הוא כתב.

 

ויקי חן ויעקב אמינוב, ז"ל, שנרצחו בפיגוע הירי בנמה"ת. משמאל: שער ה"לוס אנג'לס טיימס" למחרת הפיגוע (צילום: ארכיון לוס אנג'לס טיימס / אתר משרד ראש הממשלה / Shutterstock)

 

"יום שמח לאמריקאים, יום עצוב לנו הישראלים", הוא כתב בפייסבוק והמשיך, "הציבור מוזמן לחלוק כבוד למי שקיפחה את חייה אך ורק בשל היותה ישראלית". עוד הסביר חן כי נקודת המפגש בשדה התעופה הסואן תהיה באנדרטה הממוקמת על מדשאה הסמוכה למסעדה המסתובבת המפורסמת (מול טרמינל 6).

 

האנדרטה לזכרה של חן בנמה"ת (צילום: קיי. פי. סי. סי.)

 

אירוע הירי הקטלני שגבה את חייהם של חן ואמינוב לא היה האחרון שהתרחש ב-LAX, אחד מנמל התעופה העמוסים בעולם. קצת יותר מ-11 שנים לאחר האירוע הקשה, ב-1 בנובמבר 2013, התרחש אירוע ירי נוסף. צעיר בשנות העשרים לחייו פתח באש לעבר סוכני ה-TSA שהוצבו בנקודות האבטחה, הרג סוכן אחד ופצע אחדים נוספים.

לפני כשלוש שנים, באוגוסט 2016, בהלה גדולה נרשמה בנמל לאחר דווח על ירי. שדה התעופה נסגר לחלוטין במשך שעות ארוכות, דבר שהביא לגל עיכובים וביטולים בטיסות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE