הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הנשיא טראמפ אוהב את המדינה ולא מתכוון להתנצל": נשלמות ההכנות האחרונות לקראת "הצדעה לאמריקה"
למרות הביקורת שהושמעה כנגד קיום האירוע בלב הבירה וחרף העובדה שעלות קיומו לא ברורה, החגיגה הראוותנית יצא לדרך בשעות הערב. הנשיא רמז על כך שמטוסו, אייר פורס 1, עשוי לבצע טיסה מיוחדת בגובה נמוך

"אחת מהחגיגות הגדולות בתולדות ארצות הברית", כך כינה הנשיא טראמפ את האירוע הצבאי שבחר לערוך היום בוושינגטון די. סי.. "תגיעו מוקדם!", צייץ הנשיא בשעות המוקדמות של יום חמישי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההכנות האחרונות לקראת קיום האירוע, אתמול בוושינגטון (צילום: AP)

 

האירוע, שזכה לשם "הצדעה לאמריקה", צפוי להתחיל בשעות הערב כאשר הנשיא טראמפ ינאם בסביבות השעה 6:30. בציוץ שלו הבוקר טען טראמפ כי האירוע באנדרטת לינקולן תכלול "מטס עצום של המטוסים הכי מודרנים ומתקדמים בעולם".
 
הנשיא אף נשמע לעיתים כמו מקדם אירועים כאשר רמז שמי שיגיע לאירוע "אולי יזכה לראות את אייר פורס 1 בטיסה נמוכה".

 

אזור האח"מים של האירוע, בסמוך לאנדרטת לינקולן (צילום: AP)

 

טנקים וכלי צבאיים נוספים יוצבו בסמוך לאנדרטה, הלהקה הצבאית ולהקת הכוחות המזוינים של ארה"ב צפויות להופיע ומטוסי ה"בלו איינג'לס" יוצגו גם כן. 

מתנגדיו של הנשיא טראמפ העבירו ביקורת על קיום האירוע בטענה שהנשיא הופך חג לאומי לאירוע פוליטי, אך טים מורטו, היועץ התקשורתי בקמפיין הנשיאותי, דחה את הטענה: "הנשיא טראמפ אוהב את המדינה והוא לא מתכוון להתנצל על זה", הוא אמר.

 

הגעת הטנקים אל אזור האירוע, השבוע בוושינגטון (צילום: Getty Images)

 

נדמה שההתנגדות הגדולה ביותר לקיום האירוע מגיעה מהתושבים המקומיים. אלינור הולמס נורטון, נציגת וושינגטון די. סי. בקונגרס, אמרה השבוע ש"על העם האמריקאי להתרעם מכך שפוליטיקאי 'חטף' להם את החג שנועד להם ורק להם", היא אמרה.

עלות קיום האירוע היא נקודת המחלוקת העיקרית. על פי פרסומים ב"וושינגטון פוסט", שירות הפארקים הלאומי העביר 2.5 מיליון דולר שגוייסו בעזרת עלות הכניסה בפארקים השונים בברחבי המדינה לטובת האירוע. עם זאת, נראה שסכום זה הוא רק חלק מסך עלות קיום האירוע.

הנשיא נדרש לסוגיה כאשר צייץ אתמול: "העלות של 'הצדעה לאמריקה' תהיה נמוכה ביחס לשווי שלה. המטוסים שלנו, הטייסים הם שלנו ושדה התעופה (בסיס אנדרוז) הוא קרוב. רק צריך דלק. גם הטנקים שלנו וכל הזיקוקים נתרמו לנו. נחמד", הוא צייץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE