הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רעידת אדמה בעוצמה 6.4 בסולם ריכטר הורגשה ברחבי לוס אנג'לס
על פי הסקר הגיאולוגי, הרעש היכה צפונית לעיר המלאכים. טרם התקבלו דיווחים על נפגעים. מדובר באחת מרעידת האדמה החזקות ביותר שהורגשו באזור מאז 1994

רעידת אדמה בעוצמה 6.4 בסולם ריכטר הורגשה בסביבות השעה 10:30 בבוקר בלוס אנג'לס, כך על פי מכון הסקר הגיאולוגי של ארצות הברית. מדובר ברעידת האדמה השניה בעוצמתה שהיכתה באזור מאז 1994, אז עשרות נהרגו ונזק במיליארדי דולר נגרם לבניינים ברחבי לוס אנג'לס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נזק שנגרם בעקבות רעש האדמה, מוקדם יותר היום ברידג'קרסט (צילום: סי. אן. אן.)

 

עוד דיווח הסקר כי מרכז הרעש היה באמצע המדבר בסמוך לעיר רידג'קרסט (מחוז קרן), במרחק של 110 מייל מלוס אנג'לס. עדי ראייה בוואלי סיפרו שהבניינים "רעדו במשך 10-20 שניות". בהמשך התקבלו דיווחים על כך שרעידת האדמה הורגשה גם בלאס וגאס, שנמצאת במרחק של כ-230 מייל (כ-370 ק"מ) מלוס אנג'לס.

 

 

לפחות ארבע רעידות-עוקבות בעוצמת 4.2, 3.8, 3.5 ו-4.7 הורגשו, כך על פי הסקר הגיאולוגי. בסמוך לשעה 11:50 נודע כי לפחות 25 רעידות-עוקבות הורגשו באזור. בסמוך לשעה 2:00 בצהריים הודיע הסקר כי הורגשו לא פחות מ-85 רעידות-עוקבות.

כוחות ההצלה והכיבוי הוזעקו לקרוב ל-25 זירות באזור רידג'קרסט. על פי הדיווחים, מספר שריפות פרצו בעקבות רעש האדמה, והתקבלו מספר דיווחים על פצועים. עם זאת, לא ידוע אם מדובר בפצועים באורח קשה או כאלה שנפגעו באורח קל.

"אנא אל תתקשרו למוקד החירום 911 אלא כן יש פצועים או סכנה אחרת. אנא אל תתקשרו כדי לשאול שאלות", כתבה משטרת לוס אנג'לס בחשבון הטוויטר שלה.

 

 

בעיר רידג'קרסט התקבלו דיווחים על נזק שהוסב לבניינים, אולם טרם דווח על נפגעים. הנהלת שדה התעופה LAX צייצה שמסלולי ההמראות יישארו פתוחים ולא צפויים עיכובים כלשהם.

 

הנזק שנגרם לחנות ברידג'קרסט

 

מרכז רעש האדמה היה אזור במדבר מוהאבי שבו ידוע שמתקיימות רעידות-עוקבות, אך האזור הוא מרוחק מספיק ממקומות מאוכלסים ועל כן הנזק כתוצאה מהרעש היה מינימלי, כך על פי לוסי ג'ונס, סייסמולוגית לשעבר בסקר הגיאולוגי של ארה"ב.

ג'ונס כינסה מסיבת עיתונאים במכון הטכנולוגי של קליפורניה בפסדינה והסבירה שהרעש היכה מזרחית לנקודה הדרומית ביותר בשבר סן אנדראס. "זו אזור שמאוכלס לסירוגין, ולכן הנזק הוא הרבה פחות ממה שמצפים ברעש כה עוצמתי", היא אמרה.

 

"הנזק הוא הרבה פחות ממה שמצפים ברעש כה עוצמתי": לוסי ג'ונס, סייסמולוגית לשעבר בסקר הגיאולוגי של ארה"ב (צילום: קיי. טי. אל. איי.)

 

ג'ונס אף הסבירה שהיא מצפה לרעידות עוקבות נוספות כבר היום: "יש סיכוי טוב שבשעות הצהריים היום נרגיש רעידה-עוקבת די עוצמתית. יתרה מכך, בימים הקרובים קיים סיכוי של 1 ל-20 שתהיה רעידת אדמה חזקה נוספת. אין לי כל ספק שרעידות-עוקבות קטנות נוספות גם יורגשו, בעיקר בסמוך למקור הרעש", היא אמרה.

 

 

בסביבות השעה 12:15 הודיע מכבי האש בלוס אנג'לס כי כל 470 מיילים רבועים של שטח העיר נסרקו, ורעש האדמה לא הוביל לנזקים כבדים. על פי חברת החשמל והמים של לוס אנג'לס (LADWP), שלוש הפסקות חשמל התרחשו באזור שד' וילשר בעיר, זאת בנוסף לברז מים ראשי שנותק.

מוקד מכבי האש הושב לשגרה וממשיך בהכנות לקראת חגיגות העצמאות היום.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE