הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
224 אלף משרות חדשות נוספו במהלך חודש יוני, אחוז האבטלה עלה במעט
למרות שהשכר לא עולה בקצב שבו ציפו, כמות המשרות עקפה ב-60 אלף את התחזית. רבים מעריכים שהבנק הפדרלי לא יוריד את הריבית בעקבות הדו"ח החיובי. סגן הנשיא פנס: "יותר מ-6 מיליון משרות חדשות מאז בחירות 2016 ותחת דונלד טראמפ, אנחנו סופרים 16 חודשים עם אחוז אבטלה נמוך מ-4%"

דו"ח המשרות של חודש יוני פורסם מוקדם יותר היום (שישי) ומצביע על כך שקיימת מגמת התאוששות לאחר חודשים ארוכים בהם נרשמה האטה בכמות המשרות שהתווספו לשוק. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

224 אלף משרות חדשות נוספו במהלך החודש, כמות שמספיקה כדי להרגיע במעט את החשש מפני האטה שהיה קיים בקרב משקיעי וול סטריט. המספרים שפורסמו ע"י משרד העבודה ניפצו את תחזית הכלכלנים, שעמדה על כ-160 אלף משרות. בנוסף, רבים מעריכים שדו"ח המשרות החיובי יביא לכך שיו"ר הבנק הפדרלי לא יוריד את הריבית במהלך החודשים הקרובים.

למרות שכמות המשרות היא בשורה חיובית, היו גם חלקים פחות טובים בדו"ח. לדוגמה, שיעור האבטלה עלה מ-3.6% ל-3.7%. אכזבה נוספת נרשמה בנתוני השכר: ב-12 החודשים האחרונים השכר הממוצע עלה ב-3.1%, וההערכה הייתה שנתון זה יעלה ב-3.2%.

 

דו"ח המשרות ניפץ את תחזיות כלכלני וול סטריט (צילום: Getty Images)

 

"זו תזכורת חשובה לכולנו שיש עובדים שעדיין לא הרוויחו לחלוטין מהתאוששות הכלכלה. בשלב זה של מגמת ההתאוששות, היינו מצפים לראות עלייה גדולה יותר בשכר", מסבירה מרת'ה גימבל, בכירה באתר התעסוקה Indeed.

עוד הסבירה גימבל כי לעניין השכר יש קשר ישיר לכמות המשרות שמתווספות בכל חודש: "הנתונים שאנחנו רואים מצביעים על כך שישנם אנשים נוספים שמחפשים אחר עבודה, ולכן מעסיקים לא צריכים להציע יותר כסף כדי למצוא עובדים. יש לכלכלה עוד הרבה לאן לצמוח", היא אמרה.

 

16 חודשי רצופים בהם אחוז האבטלה נמוך מארבעה אחוז: הנשיא טראמפ (צילום: AP)

 

עלייה של 3.5% בשכר הממוצע היה מצביע על מצב של "תעסוקה מלאה", כך על פי ולרי וילסון מהמכון למדיניות כלכלית בוושינגטון די. סי. (Economic Policy Institute).

כמות המשרות שנוספו למשק בחודש מאי עודכנה ל-72 אלף (ירידה של 3 אלף), אך כאמור הדו"ח הנוכחי ניפץ את התחזיות וחיפה על כך.

סגן הנשיא פנס התייחס לדו"ח הבוקר כאשר צייץ: "דו"ח משרות מעולה נוסף! יותר מ-6 מיליון משרות חדשות מאז בחירות 2016 ותחת דונלד טראמפ, אנחנו סופרים 16 חודשים עם אחוז אבטלה נמוך מ-4%", הוא כתב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE