הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"סרסר בנערות בנות 14": כתב אישום חמור הוגש נגד המיליארדר ג'פרי אפשטיין
התביעה הפדרלית כינסה מסיבת עיתונאים הבוקר בניו יורק והבטיחה להעניק לקורבנות "הזדמנות להישמע", וזאת לאחר שאפשטיין חמק מעונש כבד יותר לפני 11 שנים. על פי החשד, הוא במשך 3 שנים שילם המיליארדר מאות דולרים לנערות כדי שיקיימו עמו יחסי מין, הן בביתו במנהטן והן בביתו בפאלם ביץ'

כתב אישום חמור הוגש מוקדם יותר היום (שני) בבית המשפט בניו יורק כנגד ג'פרי אפשטיין, מיליארדר יהודי שנעצר במהלך סוף השבוע בחשד לסרסור בנערות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התובע הפדרלי במחוז הדרומי של ניו יורק במהלך מסיבת עיתונאים שקיים הבוקר בעיר (צילום: AP)

 

על פי כתב האישום, בין השנים 2002 ל-2005, אפשטיין סרסר בנערות כאשר שילם להן מאות דולרים במזומן כדי לקיים עמו יחסי מין, לפעמים בביתו באפר איסט סייד של ניו יורק ולעיתים בביתו בפאלם ביץ'.

עוד נטען בכתב האישום כי עובדים נוספים שיתפו פעולה עם אפשטיין ופיתו את הנערות, לפעמים בנות 14 בלבד. בנוסף, בכתב האישום מואשם אפשטיין ששילם לחלק מהנערות כדי שיגייסו את חברותיהן למזימה.

"בדרך זו, אפשטיין יצר רשת גדולה של קטינות שאותן הוא ניצל, לעיתים קרובות על בסיס יומי", אמרו במשרד התובע הפדרלי בניו יורק.

כזכור, אפשטיין בן ה-66 נעצר ביום שבת בשדה התעופה האזרחי טיטרבורו שבצפון ניו ג'רזי כאשר שב למדינה, ובהמשך היום הוא יובא בפני שופט בבית המשפט הפדרלי במנהטן, שם הוא ישמע את כתב האישום החמור שהוגש נגדו.

 

אפשטיין במהלך המשפט שהתנהל נגדו בפלורידה בשנת 2008 (צילום: AP)

 

לפני 11 שנים הצליח המיליארדר היהודי לחמוק מעונש רציני לאחר שהואשם בעבירות דומות. הוא נשלח ל-13 חודשי מאסר, הסכים להירשם כעבריין מין ושילם פיצוי כספי לקורבנות שלו. כתוצאה מתחקיר שערך העיתון "מיאמי הראלד", התגלו אי-סדרים באופן שבו התובע הפדרלי בפלורידה ניהל את התיק. מי ששימש כאותו תובע פדרלי היה אלכסנדר אקוסטה, כיום שר העבודה בקבינט של הנשיא טראמפ.

בתחקיר של ה"הראלד" נטען שאקוסטה נתן לאפשטיין את "עסקת הטיעון של חייו" למרות שחקירה פדרלית הצביעה על 36 קורבנות מתחת לגיל 18. "הסכם הטיעון למעשה הביא לסגירת חקירת FBI מתמשכת ונתנה חסינות לכל המעורבים בפרשה", נכתב בעיתון.

בחודש פברואר האחרון קבע בית המשפט הפדרלי בפלורידה שמשרד המשפטים האמריקאי הפר את החוק כאשר לא התייעץ עם קורבנותיו של אפשטיין בטרם חתם על הסכם הטיעון. 

 

שר העבודה אלכסנדר אקוסטה. ב"מיאמי הראלד" נטען שהוא איפשר לאפשטיין לחמוק מעונש כבד (צילום: AP)

 

ג'ופרי ברמן, התובע הפדרלי במחוז הדרומי של ניו יורק, אמר הבוקר במהלך מסיבת עיתונאים שאפשטיין יישאר במעצר בהתאם לקביעת בית המשפט, והוא מקווה שקורבנותיו של המיליארדר יקבלו הזדמנות לספר לחבר המושבעים על מה שעברו: "אומנם מדובר בהאשמות מלפני מספר שנים, אבל אותן ילדות שהן כיום כבר נשים צעירות צריכות להישמע", הוא אמר.

עורך הדין דיויד בויס אשר מייצג שלוש נשים בתיק, כינה את כתב האישום כ"תיקון": "הגשת כתב האישום החמור זה מה שהיה אמור לקרות לפני עשור, וזה מה שהיה קורה אילולא ההשפעה הפוליטית של אפשטיין", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE