הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברת תעופה סעודית הודיעה: מבטלים את העסקה עם בואינג, נרכוש מטוסים מאיירבס
חברת הלואו-קוסט Flyadeal החליטה לחזור בה מההסכם לרכוש את דגם המטוס שקורקע, עסקה שהייתה אמורה להניב הכנסה נאה של כ-6 מיליארד דולר ליצרנית המטוסים האמריקאית. מומחה לתעופה מסביר שזו לא תהיה הפעם האחרונה שבואינג תפסיד לקוח: "ביטול העסקה בהחלט יכול להעיד על מגמה"

הצרות של בואינג לא מפסיקות, ומוקדם יותר היום נודע שחברת התעופה הסעודית "Flyadeal" החליטה לבטל את עסקת הרכישה של מטוסי הבואינג 737 מקס 8, ובמקום זאת החברה תרכוש מטוסים מאיירבס, המתחרה הגדולה של יצרנית המטוסים האמריקאית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוס מקס 8 בפס הייצור במפעלי בואינג במרץ האחרון (צילום: Getty Images)

 

אומנם לא מדובר בפעם הראשונה שבה חברת תעופה מודיעה באופן פומבי על כוונתה להחליף הזמנה של מטוסי בואינג באיירבס, אך מומחים לתעופה חוששים שזו גם לא תהיה הפעם האחרונה.

"חברת התעופה הסעודית היא לא בדיוק לקוח חיוני או אסטרטגי, אך ביטול העסקה בהחלט יכול להעיד על מגמה", הסביר ריצ'ארד אבולעפיה, סמנכ"ל בחברת Teal Group המספקת שירותי ייעוץ לחברות תעופה.

העסקה של Flyadeal נחתמה בדצמבר האחרון, ובמסגרתה יצרנית המטוסים האמריקאית אמורה הייתה לספק 30 מטוסי מקס 8. 

 

חברת התעופה הסעודית בחרה במתחרה של בואינג, איירבס (צילום: AP)

 

כזכור, מטוסי הבואינג 737 מקס-7 ומקס-8 ברחבי העולם קורקעו בחודש מרץ האחרון בעקבות התרסקות של טיסת אתיופיאן איירליינס, שהגיע כחצי שנה בלבד לאחר התרסקות נוספת של המטוס בנסיבות דומות (טיסת ליון אייר).

החוקרים קבעו שסיבת ההתרסקויות הייתה תוכנה שנועדה למנוע מצב של הזדקרות (stall) בעת הטיפוס לגובה השיוט. המערכת, שנקראה MCAS, הייתה אמורה לייצב את המטוס, אך בפועל שלחה את שני מטוסי המקס אל צניחתם הקלטנית.

מטוסי המקס נועדו להחליף את מטוסי ה-737 הקיימים וכדי להתחרות באיירבס ומטוס ה-A320 הפופולארי. מטוסי המקס עוצבו כדי להיות יעילים יותר, וכעת רבים טוענים שהשינויים העיצוביים היו צריכים לעבור ביקורת קשה יותר לפני שהמטוס אושר לטיסה.

ההחלטה של חברת התעופה הסעודית לבחור במתחרה הגדולה של בואינג, איירבס, היא סימן מדאיג: "הייתה חברת תעופה נוספת ששקלה לבטל את עסקת הרכישה, אך היא לא ניהלה מו"מ עם איירבס. לכן, ביטול עסקת בואינג וחתימה על עסקה עם איירבס צריך לשמש כתמרור אזהרה בעבור בואינג", הסביר אבולעפיה, שהוסיף שבואינג עמדה להרוויח 5.9 מיליארד דולר מהעסקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE