הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סגן הנשיא פנס: "השוואת תנאי הכליאה של המהגרים למחנות הריכוז מהווה הוצאת דיבה"
את הדברים שכוונו כנגד חברת הקונגרס הדמוקרטית, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, אמר סגן נשיא במהלך כנס של ארגון נוצרי פרו-ישראלי שנערך מוקדם יותר היום בוושינגטון. עוד אמר כי "הנאצים רצחו, אנשי אכיפת החוק בארצות הברית מצילים חיים על בסיס יום-יומי"

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, גינה את דברי חברת הקונגרס הדמוקרטית, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, שהישוותה את תנאי הכליאה של מהגרים לא חוקיים בגבול הדרומי של ארצות הברית לאלה של יהודים במחנות הריכוז של המשטר הנאצי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סגן הנשיא פנס, מוקדם יותר היום במהלך כנס של ארגון נוצרים מאוחדים למען ישראל (צילום: AP)

 

פנס אמר את דבריו במהלך כנס של ארגון נוצרים מאוחדים למען ישראל ("Christians United for Israel") שנפתח היום וצפו להסתיים מחר. הוא תיאר כיצד ביקר במחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו עם אשתו קרן, וביקר בחריפות את מה שכינה "הפוליטיזציה של מורשת השורה".

"אסור לנו לאפשר לזיכרון של נרצחי השואה להיות מנוצל כאמצעי לקדם נרטיב פוליטי שמאלני". עוד אמר סגן הנשיא כי "האופן שבו השמאל והתקשורת יצאו להגנתה של אוקסיו-קורטז היה מביש".

 

סגן הנשיא פנס מתקבל בחום במהלך כנס של ארגון נוצרים מאוחדים למען ישראל (צילום: VP@)

 

"הנאצים רצחו, אנשי אכיפת החוק בארצות הברית מצילים חיים על בסיס יום-יומי. הוצאת דיבה זו פוגעת בזיכרון ששת מיליוני הנרצחים בשואה, וכל אמריקאי צריך לגנות אותה ללא קשר למפלגה שלו", אמר סגן הנשיא. כאמור, דבריו של פנס הגיעו במהלך הכנס של ארגון נוצרים מאוחדים למען ישראל, והוא אחד ממספר בכירים בממשל שינאמו במהלך הכנס.

כזכור, בחודש שעבר טענה חברת הקונגרס הדמוקרטית מניו יורק שמתקני הכליאה בגבול הדרומי הם "מחנות ריכוז". בהמשך היא דחתה הזמנה שקיבלה מחבר קונגרס רפובליקני לבקר באושוויץ. בעקבות דבריה, מוזיאון ארצות הברית לזכר השואה בוושינגטון די. סי. פרסם מודעה בגודל עמוד שלם בעיתון "ניו יורק טיימס" בה הפצירו בחברת הקונגרס "להפסיק לחלל את זיכרון השואה".

 

סגן הנשיא פנס, מוקדם יותר היום במהלך כנס של ארגון נוצרים מאוחדים למען ישראל (צילום: AP)

 

רבים הצביעו על דבריה של אוקסיו-קורטז כמניע לקיום הפגנה כנגד תנאי הכליאה של המהגרים ע"י פעילים יהודים בעיר אליזבת' שבניו ג'רזי.

בשבוע שעבר, לאחר שנדמה היה שהפרשה הסתיימה, מאות אקדמאיים פנו במכתב גלוי אל הנהלת מוזיאון השואה וטענו שהעמדה לפיה לא ניתן להשוות שום אירוע אחר לשואה היא "עמדה קיצונית ומנותקת".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE