הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר טוען: בני נוער מעשנים פחות מריחואנה במדינות שבהן בוצעה לגליזציה
מרצה לכלכלת בריאות פרסם השבוע את המחקר המהפכני שבחן מידע אודות הנושא מ-1993 ועד 2017. במדינות שאישרו את השימוש במריחואנה לצרכי פנאי נרשמה ירידה של 10% בכמות המעשנים בקרב בני נוער, אך נתון זה לא הושפע במדינות בהן השימוש הותר לצרכים רפואים בלבד

כמות בני הנוער שמעשנים מריחואנה ירדה במדינות ארצות הברית אשר אישרו את השימוש בצמח לצרכי פנאי, כך על פי מחקר חדש שפורסם השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

מארק אנדרסון, מרצה לכלכלת בריאות באוניברסיטת מונטנה סטייט ומי שעמד מאחורי המחקר, טוען שאחת הסיבות לירידה היא העובדה שלבני נוער קשה יותר ויקר יותר להשיג את המריחואנה מהחנויות.

המחקר בחן את הנתונים אודות שימוש במריחואנה בקרב בני נוער בין השנים 1993 ל-2017. 33 מדינות בארה"ב אישרו לעשות שימוש במריחואנה לצרכים רפואיים ואילו 11 מדינות התירו את השימוש לצרכי פנאי. רוב תהליכי החקיקה במדינות הללו התרחשו בשנים שנבחנו.

במדינות שבהן השימוש מותר אך ורק לצרכים רפואיים, לא נרשמו שינויים בנתוני השימוש של בני נוער. לעומת זאת, במדינות שאישרו את השימוש לצרכי פנאי נרשמה ירידה של 10% בקרב בני נוער המעשנים מריחואנה. למעשה, הירידה הגדולה החלה לאחר שמדינת וושינגטון התירה את השימוש במריחואנה לצרכי פנאי בשנת 2014.

"תוצאות המחקר אמורות להרגיע את החשש לפיו השימוש במריחואנה בקרב בני נוער רק הולך ועולה. מדובר במידע חיוני כאשר משווים את היתרונות והעלויות של חקיקה מסוג זה", הסביר אנדרסון.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE