הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה אישרה חוק שיספק ביטוח בריאות ממשלתי למהגרים לא-חוקיים
תוכנית Medi-Cal תורחב ותוצע לבני 19 עד 25 ללא כל קשר למעמד ההגירה שלהם, וזאת כחלק מתוכנית הבריאות הגרנדיוזית של המושל גאווין ניוסאם. הצעת החוק תחל בשנה הבאה, והיא תספק ביטוח בריאות לכ-90 אלף בני אדם בעלות של כ-98 מיליון דולר בשנה

קליפורניה הפכה למדינה הראשונה בארצות הברית שמציעה ביטוח בריאות במימון ממשלתי עבור מהגרים צעירים הנמצאים במדינה באופן לא חוקי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים בעד ביטוח לכל תושבי המדינה, לפני כשנתיים בסקרמנטו (צילום: AP)

 

המושל גאווין ניוסאם חתם אתמול (שלישי) על הצעת החוק SB-104, שמאפשרת לצעירים מתחת לגיל 25 להצטרף לתוכנית הבריאות Medicaid ללא קשר למעמד ההגירה שלהם. הצעת החוק הועלתה לדיון מוקדם יותר השנה, והיא עוד חלק בתוכניות הבריאות הגרנדיוזיות של המושל.

על פי ההערכות, הצעת החוק תביא לכך שכ-90 אלף מהגרים בעלי הכנסה נמוכה יזכו לביטוח בריאות. החוק ייכנס לתוקף בשנה הבאה וצפוי לעלות למשלם המסים בקליפורניה 98 מיליון דולר בשנה הראשונה.

חוק זה נועד לעקוף את תוכנית Medicaid הפדרלית, שאוסרת על העברת כספים כדי לכסות עלויות של טיפול עבור מי ששוהה בארצות הברית בניגוד לחוק.

 

מתן ביטוח בריאות למהגרים לא-חוקיים הוא רק חלק מהתוכנית הגדולה של המושל (צילום: AP)

 

תחת החוק החדש, תוכנית Medi-Cal תוצע לבני 19 עד 25 ללא כל קשר למעמד ההגירה שלהם. חשוב להבהיר שכבר כיום קיימת תוכנית לביטוח בריאות לצעירים מתחת לגיל 19, ותוכנית זו גם אינה מתייחסת למעמד ההגירה.

Medi-Cal היא תוכנית של ביטוחי בריאות בקליפורניה שמוצעת לצעירים ומבוגרים בעלי הכנסה נמוכה. במסגרת תוכנית זו, המבוטחים זוכים לטיפולים מוזלים, ולעיתים קרובות לטיפולים ללא עלות.

על פי המושל ניוסאם, בכוונתו להרחיב את התוכנית כדי שתכסה מהגרים לא חוקיים בכל הגילאים, דבר שהנשיא טראמפ כינה "מטורף". לאחרונה המושל דחה הצעה שהייתה מספקת ביטוח בריאות לכל תושבי המדינה, בין אם מדובר באדם חוקי או לא. עלות התוכנית, כ-3.4 מיליארד דולר, הייתה גבוה מדי ועל כן המושל ביקש לבחון אופציות חלופיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE