הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש טוען: שתיית כמות קטנה של משקה ממותק מגבירה באופן משמעותי את הסיכוי לחלות בסרטן
מחקר צרפתי רחב (כ-100 אלף משתתפים) מצא ששתיית 100 מ"ל של משקה מוגז או מיץ ממותק מגבירה את הסיכוי לחלות בסרטן ב-18%, ובסרטן ספציפי ב-22%. לא נמצא קשר בין משקה דיאטטי למחלה, אולם מחברי המחקר מסתייגים מקביעה בנושא

שתיית כמות קטנה של משקה ממותק - כ-100 מ"ל, או כשליש מפחית שתייה - מגבירה את הסיכוי לחלות בסרטן ב-18% ואת הסיכוי לחלות בסרטן השד ב-22%, כך עולה ממחקר חדש שפורסם השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משקה ממותק (צילום: Shutterstock)

 

המחקר בחן יותר מ-100 אלף בוגרים בצרפת ומצא קשר בין משקאות בעלי סוכר לבין סוגי סרטן מסוימים. מחקר זה מצטרף למחקר שפורסם בחודש מאי האחרון שבו נטען כי קיים קשר בין שתיית משקאות מוגזים לבין הסיכוי למוות בגיל מוקדם מאוד.

"התוצאות מצביעות על קשר סטטיסטי משמעותי ומובהק בין צריכת משקאות מבוססי סוכר לבין הסיכוי לחלות במחלת סרטן כלשהי, כמו גם מחלת סרטן השד באופן פרטני", מסביר איאן ג'ונסון, חוקר תזונה במכון קוודראם (אנגליה) אשר לא היה מעורב במחקר. "הדבר הכי מפתיע במחקר הוא שקיים סיכוי לחלות בסרטן גם בעקבות צריכת מיצים בעלי סוכר. ממצא זה מחייב מחקרים נוספים", הוא אמר.

מטילדה טובייה, מחברת המאמר ועורכת המחקר, אמרה שהממצאים מאששים את כל המחקרים הקודמים שממליצים להפחית את כמות המשקאות הממותקים: "הסוכר שבמשקאות הוא הגורם העיקרי למחלה", היא הסבירה, "צריכה מרובה של משקאות ממותקים מובילה להשמנת יתר חולנית, שהיא בעצמה גם מובילה לסרטן".

בניגוד לממצאי המחקר, באגודה האמריקנית למשקאות (American Beverage Association) אמרו ש"חשוב שכולם ידעו שניתן לצרוך את כל המשקאות, ממותקים או לא, כחלק מתזונה מאוזנת. עם זאת, חברות המשקאות המובילות במדינה עובדות על פתרונות בעלי פחות סוכר".

מחברי המחקר סיפרו שלא נמצא קשר בין צריכת משקה דיאטטי לבין סרטן כלשהו. עם זאת, חשוב להדגיש שרק אחוז קטן מתוך 100 אלף המשתתפים במחקר צרכו משקה מסוג זה, ועל כן הם ממליצים לבצע מחקרים נוספים בנושא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE