הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ הסכים לוותר על שאלת האזרחות, מידע בנושא יועבר מסוכנויות הממשל
היות שאזרחות נחוצה לדברים כגון הנפקת דרכון וקבלת הטבות ממשלתיות, בכוונת הבית הלבן לעשות שימוש בנתונים הללו כדי לקבוע מיהו אזרח האמריקאי. מוקדם יותר היום הנשיא טראמפ כינס מסיבת עיתונאים בנוכחות התובע הכללי ושר העבודה, והסביר בה שהוא מתכוון לחתום על צו נשיאותי שיורה על שיתוף המידע בין משרדי הממשל

הנשיא טראמפ הודיע מוקדם יותר היום (חמישי) שהוא מוותר באופן סופי על הכללת שאלת האזרחות במפקד האוכלוסין של ארצות הברית, ובמקום זאת הוא יחתום על צו נשיאותי המורה למשרדים השונים בממשל הפדרלי לשתף מידע בנושא עם הבית הלבן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ עם התובע הכללי בר (ימין) ושר המסחר רוס (צילום: Getty Images)

 

"לסוכנויות שלנו יש המון מידע, נהפוך כל אבן כדי להשיג את מה שחסר לנו", אמר טראמפ מוקדם יותר היום. כזכור, הנשיא ביקש להכניס את שאלת האזרחות למפקד האוכלוסין, שיערך בשנה הבאה אך הדפסת הטפסים כבר החלה. בית המשפט העליון של ארה"ב קבע כי לשאלה אין מקום במפקד האוכלוסין, ובשבוע שעבר הודיע הבית הלבן שהוא מוותר על הסוגייה.

אלא שגופי תקשורת שמרנים, בעיקר "פוקס ניוז", קטלו את הנשיא בעקבות מה שהם ראו כ"נסיגה". הלחץ עשה את שלו ובימים האחרונים דווח שהנשיא מתכוון לחתום על צו נשיאותי שיורה על הכנסת השאלה לטופס כבר עתה. מכיוון שמהלך זה היה ככל הנראה נחסם גם הוא ע"י בית המשפט, הנשיא חיפש אחר דרכים יצירתיות בכל זאת לבצע את המהלך.

 

מפקד האוכלוסין 2020. שאלת האזרחות לא תופיע (צילום: Shutterstock)

 

על פי הנשיא, הצו "יחסל מכשולים שעומדים מולנו כבר תקופה ממושכת" ויאפשר לממשל לשלב את המידע שיתקבל ממפקד האוכלוסין ביחד עם מידע ממשלתי קיים, ובכך הספירה תתבצע בצורה מדויקת יותר, לדבריו.

רבים רואים במהלך כאקט פוליטי, שכן הכללת השאלה הייתה גורמת לבני מיעוטים שלא לפתוח את הדלת במהלך הספירה, בין אם הם חוקיים או לא. העובדה שבני מיעוטים לרוב תומכים במפלגה הדמוקרטית היא ככל הנראה הסיבה שטראמפ חפץ בהכללת השאלה, שהופיעה במפקד האוכלוסין בפעם האחרונה ב-1950.

 

מפגינים נגד הכללת השאלה מול ביהמ"ש העליון לפני שפסק נגד המהלך (צילום: Shutterstock)

 

מוקדם יותר היום התקיימה בבית הלבן מסיבת עיתונאים בנוכחות הנשיא טראמפ, התובע הכללי ויליאם בר ושר המסחר וילבר רוס. בר לא הסביר מדוע השאלה נחוצה, לדעתו, אך טען שהיא לא נכללה בשאלון שהודפס בשל מסגרת הזמנים שלא איפשרה זאת: "המכשול הוא לוגיסטי ולא משפטי", הוא אמר.

הוכחת אזרחות נחוצה כדי לקבל שלל שירותים בממשל, ביניהם הנפקת דרכון, קבלת עבודה ממשלתית או הטבות ממשלתיות ועוד. על פי דבריו של הנשיא טראמפ, נראה שזו הדרך שבה ישיג את דרישתו. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE