הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שריפת חורש כילתה 10 אלף אקר במאווי, אלפי תושבים נאלצו להתפנות מבתיהם
יעד הנופש הפופולארי במדינת האיים התמלא אתמול בעשן סמיך לאחר ששריפת גדולה פרצה. מאות ישנו במקלטים, אלפים פונו מבתיהם ותנועת המטוסים הופסקה באופן זמני. ראש העיר: "מבקש מתושבי המחוז והמדינה כולה להתפלל ששריפה זו הגיעה לשיאה"

יותר מ-600 בני אדם העבירו את הלילה במקלטים ציבורים שהוקמו ואלפים נוספים נאלצו להתפנות מבתיהם, זאת בעקבות שריפת חורש גדולה שפרצה אתמול (חמישי) באי מאווי שבהוואי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השריפה הובילה לפינוי המוני במאווי (צילום: חדשות אן. בי. סי.)

 

על פי הרשויות במחוז מאווי, השריפה כילתה עד כה כ-10,000 אקר. עם זאת, למרבה המזל לא דווח על נפגעים ולא הוסב נזק כבד למבנים.

בשל האירוע, משרד התחבורה במדינה החליט לסגור את נמל התעופה קאהולואי, שהינו הגדול ביותר במאווי והשני בגודלו במדינת האיים כולה. כעבור כשעתיים הוחלט לחדש את הטיסות למקום, אך יתכן שהרשויות ייאלצו לסגור את עורק התחבורה הראשי בשנית.

 

עשן סמיך המיתמר משריפת החורש, אתמול בהוואי (צילום: מחוז מאווי)

 

אמש כונסה מסיבת עיתונאים ע"י ראש עיריית מאווי, מייק ויקטורינו, שהסביר שהכבאים לא הצליחו להשתלט על הלהבות: "אנחנו לא יכולים להיאבק באש הערב. אמרתי לעצמי שלא אשלח כבאי או מחלץ אל תוך סכנה", הוא אמר והסיפר שהכבאים הוצבו במהלך הלילה בין השריפה לבין בתי התושבים.

ראש העיר ויקטורינו אף הסביר כי הרשויות נאלצו לסגור מספר כבישים מרכזיים. בנוסף, הוא המליץ לתושבים לגלות עירנות במהלך שעות הלילה: "אנחנו לא יודעים לאן השריפה תנוע כי מהירות הרוח משתנה. אנחנו גם לא יודעים באיזה מהירות היא תנוע", הוא הזהיר אמש.

 

השריפה הובילה לפינוי המוני וסגירת כבישים (צילום: רויטרס)

 

הדיווחים הראשונים על השריפה התקבלו אתמול, בסמוך לשעה 10:45 בבוקר (שעון מקומי). מכיוון שבאותה העת נשבו במקום רוחות במהירות 15 עד 20 מייל לשעה, הלהבות התפשטו ובשעה 2:30 בצהריים הוחלט להתחיל בפינוי. שני הישובים הראשונים שפונו הם מאליאה (שהספיקו לשוב לבתיהם) וקיהיי (שתושביה העבירו את הלילה במקלטים שהוקמו). 

ממדי ההרס טרם התבררו לחלוטין, אך ראש העיר אמר שציוד חקלאי ומספר מבנים מעץ נהרסו: "אני מבקש מתושבי המחוז והמדינה כולה להתפלל ששריפה זו הגיעה לשיאה ונוכל להשתלט עליה בבוקר", הוא אמר אמש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE