הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אפעל למען זכות הצבעה לישראלים בגולה"
הח"כ המדובר ביותר בכנסת ה-20 מתלווה בימים האחרונים לרב פינטו בסיור שהחל במיאמי והמשיך לעיר המלאכים, ובינתיים נהנה מאהבת הישראלים בארה"ב, שלדבריו גם דוחפים אותו לרוץ שוב בבחירות הבאות. בראיון למערכת היברו ניו ניוז, מספר חזן כי עדיין לא החליט אבל מבטיח שכולנו נשמע ממנו יותר בקרוב

ברוך הבא אורן. בתקופה האחרונה, טיילת בניו יורק, מרוקו ועכשיו במיאמי ולוס אנג'לס, שוקל רילוקיישן?

(צוחק), בניו יורק הגעתי בשביל המצעד למען ישראל הוזמנתי על ידי הקהילות היהודיות, במרוקו נסעתי עם אישתי לכבוד הרב פינטו, היה לנו שבוע מקסים ומאז אני מטייל איתו. הגעתי לביקור קצר עם הרב במיאמי והמשכנו ביחד ללוס אנג'לס. בין לבין אני פוגש פה את כל הישראלים, האמת שזה ממש מרגש, אתה מרגיש הכי בבית בעולם כאן באמריקה.

להגיד לך שזה לא ממכר?, בהחלט, אבל להגיד שאני שוקל לעזוב את המדינה?, לא אין מה לדאוג, אני נשאר בארץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא פוסל עימם איחוד פוליטי: חזן לצד בן גביר והצל

 

אתה כרגע בלוס אנג'לס, איך ההתרשמות מהקהילה הישראלית כאן?

ישראלים בכל מקום הם שונים, יש פה קהילה ממש טובה, פגשתי כאן מאות ישראלים גם בשיעור וגם ברחוב. יש הרבה ישראלים ששמעו שאני כאן ושלחו לי הודעות בפייסבוק ובטלפון, "תבוא ונראה אותך", הלוואי שהייתה לי את היכולת ואת הזמן לפגוש את כולם אבל זה מחמם את הלב לראות את קבלת הפנים, ולראות שהישראלים פה דואגים אחד לשני.

אני אגיד לך עוד משהו שבעיני חשוב לציין, אני בשנים האחרונות התפיסה שלי כלפי כל הישראלים שגרים בחו"ל מאוד השתנתה. אני בניגוד לפעם שבתור ילד לא הייתי מבין איך אנשים עוזבים את הארץ ואיך אפשר לעשות דבר כזה, היום אני דווקא מאוד מעריך את העובדה שכל אחד מוצא את מקומו איפה שהוא וזה טוב ובנוסף זה גם שירות גדול לישראל כי בסופו של דבר כשיש ישראלים שעזבו ומחזקים את הכלכלה במדינות בהן הם נמצאים, הם למעשה מחזקים את הקשר עם ישראל ומשמשים כמעין שגרירים ושליחים שלנו בכל מקום.

אני אגב חושב שצריך לתת לישראלים בחו"ל זכות הצבעה לכנסת ומקווה שאצליח לקדם את זה בעתיד.

זה מעניין, כי הרבה טוענים מנגד שזה לא הוגן לתת לישראלים בגולה את היכולת להשפיע על שגרת חייהם של אלו שבחרו לגור בארץ

צריך לעשות את ההפרדה בין ישראלים ליהודים, זאת אומרת אמנם כולם יהודים אבל ישראלי שחי בגולה, בסה"כ אפשר להגדיר את זה כטיול ארוך, הרי הוא יכול לעזוב ולחזור אחרי שנה וגם אחרי 30 שנה אבל הבית שלו והשורשים שלו זה במדינת ישראל והוא חלק בלתי נפרד ממנה. 

ישראלים בחו"ל מרגישים יותר ישראלים מישראלים, אי אפשר להתעלם מזה. כל בן אדם שאני נכנס אליו הביתה, הוא צופה בחדשות של הארץ ועם עיתונים ישראלים ואוכל ארוחות של הארץ, כולם מאוד מחוברים ודואגים. מעבר לזה אני מזכיר שהתרומה גם הכלכלית וגם המנטלית שנותנים ישראלים בגולה למדינת ישראל, בין אם זה לצה"ל או לאנשים מעוטי יכולת, היא עצומה ואי אפשר להתעלם ממנה ולכן אני בעד לתת להם את הזכות ואחרי הכל וזה הכי חשוב- בסוף יש לנו מדינה אחת, מדינת ישראל והיא הבית של העם היהודי, היא של כולנו ובשלב כזה או אחר, כולם חוזרים הביתה, כמו בשיר "בלדה לעוזב קיבוץ", וכשהם יחזרו, אתה רוצה שתהיה להם שותפות ותחושה של לאן הם חוזרים ולכן אני חושב שצריך לתת להם זכות להצביע.

בסוף כשבן אדם מצביע ומשפיע הוא מרגיש יותר קרוב וזה יכול לגרום להרבה אנשים לחזור, אבל סך הכל אני מפרגן למי שחי פה, ולא רק בארצות הברית, אני לא דוחף אנשים לרדת מהארץ אבל אם הם בחרו בחירה שטובה להם אז טוב גם לי.

אמנם זו לא אמירה פופולרית, הרי מה לא אמרו עליהם נפולת של נמושות וכדומה, אני לא מתחבר לאמירות הללו, וחושב שלכל אחד יש את המקום שלו והשליחות שלו. אני מסתובב עם הרב פינטו, אני רואה את הקהילה הישראלית ואת החיבור שלה גם לתורה, למורשת, למסורת ולמדינה, אין מילים לתאר את העניין וזה בסדר גמור בעיני, כל אחד במקומו. אני מקבל את זה באהבה.

 

התמונה הזכורה מכל: הסלפי עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ

 

דיברנו על ישראל ועל הבחירות. לא נחלת הצלחה בקמפיין האחרון, הופקו מאז לקחים? אתה מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות?

דבר ראשון, בוודאי שהופקו לקחים, זה חלק מהחיים, מי שלא לומד, לא גדל ומי שלא טועה, לא מתפתח. היו טעויות, היו תקלות. היו דברים נכונים יותר ופחות. אני לוקח אחריות מלאה על כל מה שקרה. בחיים צריך לדעת גם להפסיד. זה חלק בלתי נפרד מהחיים. אי לעלות למגרש ולצפות שרק יהיה טוב.

אני נמצא במקום טוב היום, הרבה אנשים דוחפים אותי להתמודד שוב, מבחינת פניות אני יכול להעיד שאני אחד האנשים הפופולאריים בישראל ומסתבר אגב, גם מחוץ לישראל בקרב הפוליטיקאים והרבה אנשים רוצים לראות אותי עם מה שהבאתי, עם הפוליטיקה החדשה, עם האמת והפשטות, ואני לא רוצה לאכזב אותם ולכן אני אעשה הכל כדי למצוא חיבור נכון. 

קודם לכן אסיים פה את הסיבוב הנוכחי שלי בארה"ב עם הרב פינטו שעושה חסד גדול ושירות עצום למדינת ישראל ולישראלים בכל מקום ולמדתי מהשהות לצידו הרבה דברים. אחזור לארץ בתחילת השבוע הבא, אתרגן על עצמי ועד סוף החודש כולם ידעו אם אני מתמודד או לא.

אני מניח שרוב הציבור באמת רוצה שאתמודד ואני מקווה שבאמת אמצא את הדרך לעשות את זה כדי לשרת את עם ישראל על הצד הטוב ביותר.

יש תמונה שרצה חזק ברשת שלך עם נציג עוצמה יהודית, איתמר בן גביר והראפר הצל. האם מסתמן איחוד פוליטי ביניכם? אתה מדבר גם עם פוליטיקאים נוספים?

מדברים עם כולם, שאף אחד לא יספר לך שהוא לא מדבר. אני לא פוסל שום איחוד עם איתמר בן גביר ובטח שלא עם הצל שהוא חבר טוב שלי שעושה רבות למען החיילים והמדינה. כשהתמונה הזאת עלתה, ניתן לראות בתגובות עד כמה הציבור רוצה את זה. בסופו של דבר מדובר באנשים שמאוד דומים לי באופי ובדרך והציבור מחפש פוליטיקה אחרת. להגיד בוודאות שזה מה שיקרה, אני עוד לא יודע, אבל אני בהחלט אשמח לחיבור כזה ואעשה הכל כדי שזה יצליח.

אני לא יכול להגדיר את זה כמשא ומתן אבל אני בקשר עם איילת שקד ושוחחתי עם נפתלי בנט ועם אחרים. הרבה גם פונים אלי ויש כאלו שרוצים לתרום ולהשקיע כסף כדי שזה יצליח. בבחירות הקודמות רצתי בלי תקציב והוצאתי מכיסי מעל 12,000 שקל, זה דבר שלא נתפס.

בסופו של דבר אני זה לא המהות אלא שתהיה ממשלת ימין חזקה ויציבה בישראל שיבחרו אנשים לכנסת שבאמת אכפת להם מעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל והחיילים. אם אצטרך לוותר על המקום שלי עבור זה, אעשה זאת. אני יכול להגיד שהרבה יהיו מאוכזבים אם אני לא אמצא את עצמי בחזרה בכנסת אבל אם בכנסת הזו, אהיה בבאה. מי יודע, אולי עד אז תזכו לראות אותי יותר כאן בלוס אנג'לס.

הורדת פרופיל לאחרונה, זה אומר שנראה אותך יותר רגוע בקמפיין הקרוב?

בהחלט הורדתי פרופיל בשל גידול הילדים, אורי ואילון יצחק, זה שואב ממני את כל הכוחות. לא בכדי כל מנהיג צריך בת זוג שתתמוך ותעזור ועכשיו אני בבית ונהנה להיות עקר בית ומגדל את הילדים בנחת ומעדיף ל"בזבז" את הזמן איתם עד שאחזור לשליחות הציבורית. אני יכול להגיד בביטחון מלא שזו הפסקה קצרה. הבחירות החוזרות קיצרו לי את החופשה.

כשלא נבחרתי אמרתי שאצא לפסק זמן עד לכנסת הבאה, אז הנה הן הגיעו ובינתיים אני נהנה מהמשפחה ואוגר כוחות ולכן אני קצת בשקט אבל עדיין, לא יותר מידי שקט, הייתי במספר מחאות ציבוריות כמו במכללת ספיר עם סטודנטיות שחיללו לוח זיכרון ובמחאת ההורים נגד ההתעללות בגנים ובאירועים ציבוריים נוספים. אני נמצא היכן שצריך ומשמיע את זעקת הציבור. אמנם קצת פחות מופיע בטלוויזיה והשקט הזה הוא טוב אבל אל תדאגו, יהיה לכם עוד הרבה ממני.

לסיום, איפה אתה השבת ומסר אחרון לישראלים כאן

את השבת אעשה עם כבוד הרב פינטו כאן בעיר ולישראלים בארה"ב  תחיו את החיים ותהנה ותזכרו שמתי שתרצו אנחנו מחכים לכם בבית בישראל. אני כאן בשבילכם, תרגישו חופשי גם לבקר וגם לבקש, אוהב את כולכםויש לנו דרך ארוכה ומשותפת ביחד. חשוב שנזכור שיש לנו אחד את השני וכל השאר לא ממש איתנו אז בואו ננסה להפיץ אהבת חינם ובעזרת השם הכל יהיה טוב.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE