הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש קבע: הנשיא טראמפ לא יכול לחסום משתמשים בטוויטר
יותר משנה לאחר הקביעה הראשונית, השבוע התקבלה החלטה סופית בביהמ"ש לערעורים, שם שלושת השופטים דחו על הסף את טענת הנשיא. "התיקון הראשון לחוקה לא מאפשר לנציגי הציבור אשר עושים שימוש ברשתות החברתיות לחסום מישהו מהשתתפות בדיון בגלל שאותו נציג אינו מסכים עם דעותיו של המגיב", נכתב ע"י אחד השופטים

הנשיא טראמפ הפר את חוקת ארצות הברית כאשר חסם את חשבונותיהם של מתנגדיו בטוויטר, כך נקבע השבוע ע"י בית המשפט הפדרלי לערעורים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לנשיא טראמפ כ-62 מיליון עוקבים. בקרוב יהיו לו יותר, גם אם הוא לא חפץ בכך (צילום: Shutterstock)

 

שלושת השופטים בבית המשפט הפדרלי השני לערעורים במנהטן תמכו בהחלטה וטענו שהתיקון הראשון לחוקה אוסר על הנשיא לחסום משתמשים מחשבונו.

"התיקון הראשון לחוקה לא מאפשר לנציגי הציבור אשר עושים שימוש ברשתות החברתיות לחסום מישהו מהשתתפות בדיון בגלל שאותו נציג אינו מסכים עם דעותיו של המגיב", כתב השופט ברינגטון פארקר בהחלטתו, תוך כדי שציין מספר מקרים דומים שהגיעו לבית המשפט העליון.

לנשיא טראמפ יש כיום כ-61.8 מיליון עוקבים בחשבון הטוויטר האישי שלו, וסוגיית חסימת המשתמשים עלתה לדיון כבר במהלך מאי 2018, אז בית משפט פדרלי במנהטן קבע כי הנשיא חייב להסיר את כל החסימות. טראמפ ערער על ההחלטה, והשבוע בית המשפט אישר את הקביעה הקודמת.

טרם נמסרה תגובה כלשהי מהבית הלבן (מנהל הרשתות החברתיות בממשל טראמפ, דן סקבינו, הוא אחד הנאשמים בתיק), ממשרד המשפטים או מרשת טוויטר. עם זאת, לאחר הקביעה הקודמת של ביהמ"ש (מאי 2018), משרד המשפטים כינה את הההחלטה כ"שגיאה ביסודה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE