הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ההר הוליד עכבר: מבצע הגירוש של ממשל טראמפ החל, דיווחים על מעצרים בודדים
הממשל הבטיח מבצע רחב שיביא לגירושם של כ-2,000 מהגרים בלתי מתועדים, אך בפועל דווח על מקרים אחדים של מעצרים. אלפים יצאו לרחובות במהלך סוף השבוע כדי למחות כנגד המבצע. בכיר ברשויות ההגירה טוען שלא עודכן במספר העצורים: "פרטי המבצע נשארים בתוך המשרד או סוכנות שאחראי עליו, כפי שזה אמור להיות"

במהלך סוף השבוע לא התקבלו דיווחים על פשיטות נרחבות של שוטרי סוכנות ההגירה והאכיפת המכס (ICE) כפי שהובטח ע"י הממשל בראשות הנשיא טראמפ, כך על פי ארגונים התומכים בזכויותיהם של מהגרים בלתי מתועדים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, ביום חמישי האחרון נודע שמבצע הפשיטות, שנועד לעצור כאלפיים מהגרים ששוהים בארצות הברית כנגד החוק, צפוי להתקיים במהלך סוף השבוע, וזאת קצת פחות מחודש לאחר שנדחה ברגע האחרון. בהלה גדולה נרשמה בקרב אותם מהגרים, ורבים מהם בחרו להעביר את הימים האחרונים בבתיהם בתקווה שרשויות ההגירה לא יגיעו כדי לגרש אותם.

על פי אותם דיווחים, המבצע אמור היה להיפתח בבוקר יום ראשון, אך בפועל לא נרשמה פעילות חריגה של רשויות ההגירה. "זה מאוד שקט, אני מקווה שזה יימשך", אמרו בקואליציה למען זכויות האדם של מהגרים בלוס אנג'לס (Coalition for Humane Immigrant Rights of Los Angeles).

ג'ניה דנלפ, בכירה בקואליציה למען צדק עבור מהגרים באינלנד אמפייר (מזרחית ללוס אנג'לס), מסרה כי "השמועות על הפשיטות הובילו להיסטריה. זה לא דבר חדש, וההיסטריה הפכה לשגרה יום-יומית עבור רבים".

 

אלפי מפגינים מילאו את רחובות שיקגו כדי למחות נגד גירוש המהגרים הבלתי-מתועדים (צילום: Getty Images)

 

מעבר ללוס אנג'לס, גם בערים אחרות לא התקבלו דיווחים חריגים על פשיטות של רשויות ההגירה, לרבות בבולטימור, שיקגו או ניו יורק. עם זאת, סניף ניו יורק באיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות (ACLU) צייץ בבוקר יום ראשון כי "התקבלו דיווחים על סוכני ICE שמוצבים מחוץ למספר תחנות הרכבת התחתית בעיר ניו יורק, אך אין לנו אישור על כך".

בהמשך נודע כי סוכנים פדרליים נצפו באזור שכונת סנסט פארק בברוקלין, אך לא התקבל אישור כי מדובר בחלק מהמבצע. ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, אמר שמשרדו לא מתכוון לסייע לסוכני ICE במעצרים.

הסנאטור צ'אק שומר, מנהיג המיעוט הדמוקרטי ואחד משני נציגי ניו יורק, יצא להפגין כנגד המבצע: "לא אכפת לי אם אתה דמוקרט, רפובליקני, ליברלי או שמרן. אף אחד לא רוצה לראות ילדים שנתלשים מידיהם של הוריהם, זה חייב להיפסק עכשיו", הוא אמר.

 

"פרטי המבצע נשארים בתוך המשרד שאחראי עליו": קווין קוצ'ינלי, המנהל בפועל של המשרד לאזרחות ושירותי הגירה (צילום: AP)

 

בכיר בממשל מסר אתמול שהמבצע החל, ומטרתו לעצור ולגרש כאלפיים מהגרים בלתי-מתועדים שעברו את כל התהליך המשפטי, ושכעת ניצבים בפני גירוש. על פי אותו גורם, השינוי היחיד שהתרחש בימים הקרובים הוא הוצאת של העיר ניו אורלינס (לואיזיאנה) מהמבצע, וזאת בשל סערה טרופית חריגה שפקדה את האזור במהלך סוף השבוע.

קווין קוצ'ינלי, המנהל בפועל של המשרד לאזרחות ושירותי הגירה (USCIS), סיפר הבוקר לרשת סי. אן. אן. שהוא לא יודע כמה אנשים נעצרו במסגרת המבצע מכיוון שלא עודכן מהמנהל בפועל של ICE. כאשר נשאל מדוע אין בידו יותר מידע, קוצ'ינלי השיב כי "פרטי המבצע נשארים בתוך המשרד או סוכנות שאחראי עליו, כפי שזה אמור להיות".

 

מאות הפגינו בקווינס כנגד המבצע (צילום: AP)

 

עוד הסביר המנהל בפועל של USCIS כי פשיטות של ICE הן שגרתיות: "זו העבודה שלהם בכל יום. יש לנו סוכנים נאמנים ב-ICE שרק עושים את עבודתם. העובדה שגירוש של מהגרים שאמורים להיות מגורשים הפכה לחדשות מראה עד כמה הדרדרנו", אמר קוצ'ינלי במהלך סוף השבוע.

ככל הנראה הוחלט לדחות את עיקר המעצרים במספר ימים לאחר פרסום המבצע בשבוע שעבר, וזאת לאחר שרבים טענו שעצם הפרסום מסכן את חייהם של סוכני ICE.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE