הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שר האוצר: "תוכנית המטבע המבוזר של פייסבוק בשלה לניצול לא חוקי"
סטיב מנושין הצטרף לאזהרות שהשמיעו פוליטיקאים אחרים, ביניהם נשיא ארצות הברית ויו"ר הוועדה הכלכלית בבית הנבחרים. גם יו"ר הבנק הפדרלי מזהיר: "התוכנית מעלה הרבה מאוד חששות סביב נושא הפרטיות, הלבנת הון, הגנת הצרכן והיציבות הכלכלית"

הממשל בראשות הנשיא טראמפ יצא היום כנגד התוכנית השאפתנית של פייסבוק ליצור מטבע דיגיטלי חדש, ושר האוצר הזהיר מפני שימוש במטבע למזימות לא חוקיות, לרבות הלבנת כספים, סחר בבני אדם ומימון טרור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שר האוצר מנושין במהלך מסיבת העיתונאים שבה השתתף, מוקדם יותר היום בבית הלבן (צילום: AP)

 

שר האוצר מנושין הביע "חשש רציני ביותר" מהמטבע המבוזר קריפטו, שאותו מבקשת להשיק ענקית הרשתות החברתיות. "זוהי בהחלט סוגייה הקשורה לביטחון הלאומי", סיפר מנושין לעיתונאים במהלך ביקורו בבית הלבן מוקדם יותר היום.

כזכור, גם הנשיא טראמפ התייחס לכוונת פייסבוק להשיק את המטבע כאשר אמר בשבוע שעבר שלדעתו "המטבע לא יהיה עצמאי או חזק מספיק". אמירותיו של סטיב מנושין מגיעות ימים בודדים לאחר התבטאות קודמת של הנשיא, שאירח בשבוע שעבר בבית הלבן כנס שאליו הוזמנו בלוגרים ועיתונאים שמרבים לבקר את מה שכונה "ביג טק" (הכוונה לאותן חברות גדולות כגון גוגל, פייסבוק וכדומה).

בזמנו אמר הנשיא כי "אני לא מעריץ גדול של ביטקוין ומטבעות מבוזרים נוספים, שהם לא באמת כסף והערך שלהם תנודתי ולא מבוסס על דבר. נכסים מבוזרים עלולים לסייע להתנהגות לא-חוקית, לרבות סחר בסמים ועוד", הוא צייץ בשבוע שעבר.

 

"הערך תנודתי ולא מבוסס על דבר": הנשיא טראמפ נגד ביטקוין וליברה (צילום: Getty Images)

 

הנשיא רמז על כך שאם פייסבוק תרצה להיכנס לעולם הפיננסי, היא תצטרך לקבל את הפיקוח ההדוק בדומה לבנקים ומוסדות כלכליים אחרים. דבריו של שר האוצר מנושין לקחו את העניין צעד אחד קדימה, והוא קישר בין המטבע (ליברה) לבין עבירות מאוד ספציפיות כגון הלבנת הון, תכנון מס ועוד.

"לפייסבוק יש עוד הרבה עבודה לפני שנגיע לנקודה שבה נרגיש בנוח עם המטבע", אמר מנושין מוקדם יותר היום. ההתייחסות של מנושין למטבע לא הגיעה במקרה, שכן מחר (שלישי) הקונגרס יקיים את יום הדיונים הראשון מבין שניים בנושא של המטבע המבוזר של פייסבוק.

גם יו"ר הבנק הפדרלי, ג'רום פאוול, הביע הסתייגות מהמהלך של ענקית הרשתות החברתיות: "התוכנית מעלה הרבה מאוד חששות סביב נושא הפרטיות, הלבנת הון, הגנת הצרכן והיציבות הכלכלית. חששות אלה יצטרכו לעבור בחינה מעמיקה לפי שהתהליך יכול להתקדם לאנשהו", הוא אמר. חשוב לציין שפאוול, בניגוד למנושין, מוביל גוף עצמאי (הבנק המרכזי) שאינו נתון להוראות הממשל וההשפעה הפוליטית שלו.

 

"פייסבוק ממשיכה להיכנס עמוק אל חיי 2 מיליארד המשתמשים שלה": חברת הקונגרס מקסין ווטרס, יו"ר הוועדה הכלכלית בבית הנבחרים (צילום: Getty Images)

 

פייסבוק גם ככה ניצבת בפני ביקורת קשה מצד חברי הקונגרס, בעיקר בנושא הפרטיות, אך נדמה שהודעתה בחודש שעבר על השקת המטבע הצליחה להרגיז את המחוקקים משתי המפלגות הגדולות.

חברת הקונגרס מקסין ווטרס (דמוקרטית, קליפורניה), שמכהנת כיו"ר הוועדה הכלכלית בבית הנבחרים, אמרה בזמנו כי "פייסבוק ממשיכה את ההתרחבות הבלתי מרוסנת שלה והיא נכנסת עמוק אל חיי שני מיליארד המשתמשים שלה". חברת הקונגרס אף כינתה את ליברה כ"מערכת פיננסית שוויצרית חדשה", וכזו "שעלולה להזדקק לסיוע ממשלתי אם היא תיכשל".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE