הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"די לשימוש בישראל כמגן פוליטי": ארגונים יהודים מבקרים את ציוצי הנשיא טראמפ
הליגה נגד השמצה והמועצה הדמוקרטית ליהדות ארה"ב פרסמו הודעות נפרדות אך בעלות תוכן דומה. מנהלי הארגונים הללו השוו את דברי הנשיא טראמפ ל"דבריהם של אנשי תנועת העליונות הלבנה" והגדירו את האמירה כ"ניסיון שקוף להשתמש בישראל כהסחה"

סערת ההתבטאות של הנשיא טראמפ כנגד חברות הקונגרס הדמוקרטיות ממשיכה לתפוס מקום מרכזי בשיח הלאומי בארה"ב, אך יארגונים יהודים ופרו-ישראלים בחרו לגנות את דבריו של טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הציוץ המדובר על רקע תמונתו של הנשיא טראמפ, השבוע בבית הלבן (צילום: AP)

 

כזכור, הנשיא צייץ במהלך סוף השבוע וכתב: "כה מעניין לראות חברות קונגרס דמוקרטיות 'פרוגרסיביות' שהגיעו ממדינות שבהן הממשלה היא קטסטרופלית ומשוחתת, שמנסות לומר לעם האמריקאי, המדינה החזקה והטובה בעולם, איך לנהל את הממשלה שלה. למה שהן לא יחזרו לשם ויעזרו לתקן את המקומות השבורים והמלאים בפשע שמהם הן הגיעו. אז הן יכולות לחזור ולהראות לנו איך עושים את זה".

במקום להתנצל, הנשיא אמר אתמול כי "יהיה מעניין לראות איך הדברים יתנהלו אם הדמוקרטים רוצים להתאחד סביב השפה הקשה והשנאה הגזענית שיוצאת מהפיות של אותן חברות קונגרס לא פופולאריות. אני יכול לומר שהן גרמו לישראל להרגיש כאילו ננטשה ע"י ארה"ב", הוא צייץ.

 

כיכר טראמפ בפתח תקווה (צילום: Getty Images)

 

בהמשך הוסיף ציוץ נוסף בו טען שחברות הקונגרס צריכות להתנצל: "מתי חברות הקונגרס בשמאל הקיצוני יתנצלו לאומה שלנו, לעם ישראל ואפילו למשרד הנשיא, על השפה הקשה שבה השתמשו ועל הדברים הנוראים שהן אמרו. כל כך הרבה אנשים כועסים עליהן", הוא כתב.

רבים ראו בסדרת הציוצים כמתקפה כנגד ארבע חברות קונגרס דמוקרטיות: אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (ניו יורק), רשידה טליב (מישיגן), אילהאן עומאר (מיניסוטה) ואייאנה פרסלי (מסצ'וסטס). חשוב לציין שארבעתן הן כמובן אזרחי ארצות הברית, והיחידה שלא נולדה במדינה היא עומאר, שהגיעה לארה"ב עם משפחתה בהיותה בת 10.

 

חברות הקונגרס פרסלי, אוקסיו-קורטז, עומאר וטליב (צילום: AP)

 

עומאר היא כמובן אותה חברת קונגרס שכלפיה הופנתה ביקורת קשה לאחר התבטאות אנטישמית בוטה. כזכור, חברת הקונגרס טענה שהשדולה הפרו-ישראלית בארה"ב (AIPAC) משלמת לחברי הקונגרס כדי לתמוך בישראל: "זה הכל קשור לבנג'מין", היא אמרה תוך כדי שהיא מתייחסת לבנג'מין פרנקלין, שמופיע על גבי שטר 100 הדולר.

הליגה נגד השמצה (ADL), מלכ"ר עולמי שפועל למגר את הגזענות ואת האנטישמיות באופן ספציפי, התנגדה לאמירותיו של הנשיא טראמפ: "כיהודים, אנחנו יודעים לזהות דעה קדומה שמפלגת. אומנם אנו ב-ADL התנגדנו באופן פומבי לאמירות של חלק מחברות הקונגרס במספר נושאים, אך הנשיא חוזר על דבריהם של אנשי תנועת העליונות הלבנה אשר משתמשים בעם היהודי ומדינת ישראל כמגן פוליטי", כתב ג'ונתן גרינבלט, מנהל ה-ADL.

המועצה הדמוקרטית ליהדות ארה"ב (Jewish Democratic Council of America) בחרה גם היא לגנות את הדברים: "ההצדקה של הנשיא טראמפ לאמירה הגזענית שלו היא ניסיון שקוף להשתמש בישראל כהסחה, דבר שאנו דוחים על הסף", כתבה היילי סויפר, מנכ"לית המועצה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE