הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אורח חיים בריא הוא חיוני גם בצעירות": לחץ דם גבוה בקרב צעירים עלול להוביל להתקף לב
מחקר בחן במשך שנים רבות את מצב הבריאות של עשרות אלפים. בקרב אלה שחוו בעיות כולסטרול ולחץ דם בהיותם צעירים, הסיכוי לקבל התקף לב או מחלת לב נוספת זינק בעשרות אחוזים. מחבר המחקר: "אל תעשנו, נסו לאכול בריא ולהתאמן באופן סדיר"

אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה או רמת כולסטרול גבוהה לפני הגעתם לגיל 40 מגבירים את הסיכוי לחוות התקף לב בהמשך, וזאת בהשוואה לאנשים שלא סובלים מלחץ דם או בעיות כולסטרול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מחקר חדש שפורסם השבוע ליקט מידע משישה מחקרים קודמים, שבחנו כ-36 אלף בני אדם החל מגיל ממוצע של 53 שנה. המחקר עקב אחרי המצב הבריאותי שלהם כדי לראות אם וכאשר הם סובלים מהתקף לב, שבץ מוחי או בעיות לב אחרות.

בקרב משתתפי המחקר שנבחנו במשך לפחות 17 שנים נמצא כי הסיכוי לקבל התקף לב זינק ב-64% למי שחווה רמת גבוהות של כולסטרול רע (LDL) לפני גיל 40. (כלומר, מי שרמת ה-LDL הייתה גבוהה מ-129 מ"ג).

"הרבה צעירים חושבים לעצמם שהם מרגישים בסדר עכשיו ולכן הם יכולים לקבל החלטות בריאותיות בהמשך החיים. אבל המחקר הזה מוכיח שאורח חיים בריא הוא חיוני גם בצעירות. כלומר, מומלץ לא לעשן, לאכול מזון בריא ולהתאמן באופן סדיר", הסביר ד"ר אנדרו מורן, אחד ממחברי המחקר ומרצה במרכז הרפואי באוניברסיטה קולומביה שבניו יורק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE