הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מבצעים ומחאות: אמזון מציינת את "יום הפריים"
חגיגת הקניות של ענקית הסחר המקוון נפתחה השבוע, אך עובדי אמזון ברחבי העולם בחרו לפתוח במחאות וחלקם אף שבתו לחלוטין. הסנאטורית שקראה לפרק את החברה: "תומכת לחלוטין בשביתה של עובדי אמזון, המאבק שלהם הוא על משרות בטוחות ויציבות"

יום המבצעים של ענקית הסחר המקוון נפתח אתמול (שני) ויסתיים הלילה, אך השנה הוא מתקיים תחת מחאות של עובדי החברה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מוחאים נגד אמזון במהלך יום הפריים, השבוע בניו יורק (צילום: Getty Images)

 

מדובר בשנה החמישית ברציפות שבה נערך "פריים דיי", יום שהומצא כדי שנתוני המכירות יזנקו בקיץ בדומה ל"בלאק פריידי" ותקופת חגי דצמבר. במסגרת יום זה, שנועד גם למשוך מינויים חדשים ל"פריים", אמזון מציעה הנחות ענק על כמיליון ממוצריה.

חג הקניות השנתי התקיים במקביל למחאות או איומים לפתוח בשביתה מצד עובדי אמזון, הן בארה"ב והן בשווקים אחרים בעולם. כך למשל, אתמול נודע שעובדי מרכז ההפצה של אמזון בעיר שאקופי (מיניסוטה) בחרו לשבות דווקא במהלך מבצע הקניות, וזאת במטרה לעלות את המודעות לתנאי עבודתם הקשים.

 

מרכז ההפצה בעיר שאקופי בו העובדים פתחו בשביתה במהלך יום הפריים (צילום: AP)

 

המחאות זוכות לתמיכה מצד ארגון בשם Amazon Employees for Climate Justice, אך גם פוליטיקאים הביעו את תמיכתם. הסנאטורית אליזבת' וורן, שמתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לבחירות 2020, קראה בעבר לפרק את ענקיות הטכנולוגיה כגון גוגל, פייסבוק ואמזון.

"אני תומכת לחלוטין בשביתה של עובדי אמזון במהלך יום הפריים. המאבק שלהם הוא על משרות בטוחות ויציבות, והוא מהווה תזכורת לכך שחברות הענק צריכות לתת דין וחשבון לציבור הרחב", צייצה הסנאטורית ממסצ'וסטס.

 

הסנאטוריתת אליזבת' וורן הביעה תמיכה בעובדי החברה שבחרו לשבות (צילום: Getty Images)

 

אמזון בחרה להדוף את הביקורת, ואתמול היא פרסמה את ההודעה הבאה: "אנו מעניקים תנאי העסקה טובים עם שכר מעולה, החל מ-16.25 דולר לשעה ועד 20.80 דולר לשעה. אנחנו גם מציעים הטבות שונות, לרבות ביטוח בריאות, עד 20 שבועות של חופשת לידה, השתתפות בשכר לימוד ועוד", אמרה ברנדה אלפרד, דוברת החברה, אתמול.

במקביל לשביתה במיניסוטה, עובדי החברה בגרמניה פתחו גם הם בשביתה, וזאת בטענה לתנאי העסקה קשים ושכר נמוך. שביתה זו מתקיימת תחת הסיסמה, "אין הנחות נוספות על ההכנסה שלנו", והיא צפויה להימשך עד מחר לכל הפחות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE