הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"רשלנות של קבלן הסולאר": טכנאי הרוג ופצועים בפיצוץ צינור גז במהלך שיפוץ בית פרטי בדרום קליפורניה
"חייגו תמיד 811 בזמן ביצוע עבודה", ביקש בחברת גז בעקבות הטרגדיה שאירעה בעיר מוריאטה שבמחוז ריברסייד. מדובר בבית שבעליו עברו אליו לפני פחות משבועיים ועדיין לא ידועה סיבת הפיצוץ. בשלב זה הדיירים בבתים הסמוכים אינם מורשים לחזור למקום מגוריהם

טכנאי הגז מטעם חברת SoCalGas שנהרג אתמול בפיצוץ שהחריב בית פרטי במוריאטה (MURRIETA) ופצע מספר בני אדם נוספים בהם אנשי כיבוי האש, זוהה כוויד קילפטריק, שהועסק בחברה למעלה מעשור.

קילפטריק נהרג בעת שהגיב לקריאת שירות בעקבות דליפת גז בבית פרטי במחוז ריברסייד שבדרום קליפורניה. מהפרטים הידועים עד כה, הדליפה נבעה בשל בקע בצינור המרכזי בבית, מה שהוביל לפיצוץ ממנו כאמור, נהרג הטכנאי וכן 15 בני אדם נוספים נפצעו.

בין הנפגעים ישנו טכנאי נוסף מטעם חברת הגז, וכן 3 כבאים אשר פונו לבית החולים ומצבם אינו ידוע בשלב זה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע

גם בחלוף יממה מאז האירוע, תושבי בתים הסמוכים לאזור הפיצוץ אינם מורשים לחזור למקום מגוריהם וכ-6 מהם לנים בבית ספר סמוך. הרשויות מסרו כי 4 בתים לפחות נמצאים עדיין בטווח הסכנה בשל דליפת הגז באזור.

לפי דיווח דוברות המשטרה, צוות הטכנאים הגיע לטפל בתקלה כ-50 דקות לפני הפיצוץ.

חברת SoCalGas הגיבה לאירוע וטענה כי קבלן סולאר שעבד בבית התרשל בכך שלא התריע בזמן על בדיקת צינורות הגז במקום, כפי שמחייב החוק. 

בנוגע לשאלה מה גרם בזמן עבודת הטכנאים לניצוץ שהוביל לפיצוץ? העניין הזה עדיין נמצא כרגע תחת חקירת המשטרה.

 

"כאוס מוחלט"

בכיר בחברת הגז ביקש להעביר באמצעות כלי התקשורת מסר לכל בעלי הבתים בהם מתקיימות עבודות: "לא משנה מה אופן הפעולה, כאשר מתבצעת חפירה, חייגו מיד 811 על מנת להודיע זאת לחברת הגז גם אם אותו שיפוץ איננו מצריך גז טבעי. אי קיום שיחה שכזו, משמעותה, סכנת מוות ליושבי הבית.

מחקירת האירוע מתברר כי הפיצוץ החריב את הבית בנקודה בה עבדו קבלני הסולר. עוד נמסר כי בעליו עברו למקום לפני פחות משבועיים. כעת השכנים חוששים לשוב למקום ואחד מהם תיאר את רגעי האימה כ"זירת מלחמה, אש עצומה ואנשים נמלטים, היה כאן כאוס מוחלט"

 

 

 

 

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE