הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ברון הסמים "אל צ'אפו" נידון למאסר עולם ונקנס ב-12.6 מיליארד דולר
למרות שטען שהוא "חווה התעללות פסיכולוגית ונפשית 24 שעות ביממה", ביהמ"ש בברוקלין לא ריחם על חואקין גוזמן. עורך דינו רמז על כוונתו להגיש ערעור בטענה שלא נעשה צדק. לראשונה מאז החל משפטו של אל צ'אפו, קולו נשמע בתוך כותלי בית המשפט

בית המשפט בניו יורק קבע מוקדם יותר היום (רביעי) את עונשו של ברון הסמים המקסיקני, אל צ'אפו, שיישלח למאסר עולם ו-30 שנים נוספות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ברון הסמים "אל צ'אפו" בעת ההסגרה לארה"ב לפני כשנתיים (צילום: AP)

 

אל צ'אפו, ששמו האמיתי הוא חואקין גוזמן לוארה, האשים את ממשלת ארצות הברית בשחיתות וטען שעבר עינויים בזמן כליאתו. מעבר לעונש שנגזר על ברון הסמים, ביהמ"ש אף הורה לו למסור 12.6 מיליארד דולר שאותו הרוויח מהברחת ומכירת סמים.

כזכור, גוזמן הורשע מוקדם יותר השנה לאחר שנגדו הוגש כתב אישום חמור בו הואשם ב"הברחת כמות אדירה של סמים אל תוך ארצות הברית". במהלך המשפט נגד מי שעמד בראש קרטל סינלואה, התובעים הצליחו להוכיח שאל צ'אפו נושא באחריות לכמות הגדולה של הרואין ומתאמפטמין שהוברחו אל תוך ארה"ב בשנים האחרונות.

גוזמן הוסגר לארה"ב ע"י הרשויות במקסיקו בשנת 2017 לאחר שהצליח לברוח מבתי הכלא במדינה ב-2001 ו-2015.

 

אמה, אשתו של ברון הסמים, בכניסה לביהמ"ש בברוקלין, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

 

אל צ'אפו לא הסכים להעיד במהלך המשפט שהתנהל נגדו במשך כשלושה חודשים, אולם היום הוא שבר את שתיקתו. תוך כדי שהוא דומע, ברון הסמים הקריא את דבריו וטען שלא קיבל צדק במהלך משפטו ומעצרו בניו יורק: "מכיוון שהממשלה תשלח אותי לבית כלא שבו לא ישמעו ממני יותר, אני אנצל את ההזדמנות הזו לומר שלא קיבלתי צדק פה", הוא אמר.

"שתיתי מים מלוכלכים, לא היה לי אוויר או אור בתא והאוויר שנכנס דרך הצינורות גרם לי לכאבים בגרון ובעיניים. כדי לישון אני צריך לדחוף נייר טואלט לאוזניים. הרשויות לא נותנות לאשתי לבקר, אני לא יכול לחבק את הבנות שלי. אני חווה התעללות פסיכולוגית ונפשית 24 שעות ביממה", הוא אמר בספרדית כאשר אחד מעורכי דינו תרגם.

 

איור מתוך המשפט מציג את ברון הסמים בהתייעצות עם צוות עורכי דינו (צילום: AP)

 

עורכי דינו של ברון הסמים כבר רמזו על כך שהם מכתוונים להגיש ערעור בטענה שחבר המושבעים היה צריך להיפסל. כזכור, אחד מחברי חבר המושבעים סיפר בחודש פברואר האחרון שהם הפרו את צווי בית המשפט ושוחחו על המשפט עם התקשורת בעודו מתנהל.

"מה שקרה כאן לא היה צדק. חברה נמדדת לפי האופן שבו היא מתייחסת לאנשים שהכי מרגיזים אותה", אמר ג'פרי ליכטמן, אחד מעורכי דינו של אל צ'אפו. לעומתו, בתביעה רואים בעונש כראוי: "הוא כל כך הרבה קורבנות שנרצחו בהוראתו, והוא לא הביע חרטה ולו פעם אחת", אמרה ג'ינה פרלוביקיו מהתביעה הפדרלית.

לגבי הקנס הכספי שיוטל על ברון הסמים, פרלוביקיו סיפרה כי מדובר ב"הערכה שמרנית ביותר" של הכנסת קרטל הסמים במהלך השנים שבהן אל צ'אפו עמד בראשה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE