הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אושרה הצעת חוק שתעלה את שכר המינימום הפדרלי ל-15 דולר לשעה
חברי בית הנבחרים אישרו את הצעת החוק, אך ספק רב אם היא תתקדם בתהליך האישור הנדרש, שכן הסנאט הרפובליקני הביע את התנגדותו למהלך. יועצו של הנשיא טראמפ לענייני כלכלה ציין בעבר כי "אני בספק אם הנשיא יחתום על החקיקה אם היא בכלל תאושר בקונגרס"

בית הנבחרים אישר מוקדם יותר היום (חמישי) הצעת חוק במסגרתה שכר המינימום הפדרלי יועלה לראשונה מזה עשור. עם זאת, ספק רב אם ההצעה בכלל תזכה לדיון בבית השני של הקונגרס - הסנאט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים בעד העלאת שכר המינימום הפדרלי ל-15 דולר לשעה (צילום: Getty Images)

 

עם 231 תומכים ו-199 מתנגדים, הצעת החוק קיבלה את אישור בית הנבחרים לאחר קרוב לשבע שנים של מאמץ חקיקתי. חשוב להבהיר כי רוב חברי המפלגה הרפובליקנית אינם תומכים בהצעת החוק, ומשם מגיע הספק לגבי הסיכוי שיאושר בסנאט (שנשלט ע"י הרפובליקנים).

במסגרת הצעת החוק, שקרויה The Raise the Wage Act, שכר המינימום הפדרלי יעלה בהדרגה מ-7.25 דולר לשעה ל-15 דולר לשעה עד שנת 2025. לאחר מכן, השכר יצמד למדד השכר החציוני.

הדמוקרטים בבית הנבחרים החלו לעבוד על הצעת החוק במתכונת הנוכחית בחודש מרץ האחרון, אך בפועל מדובר במאמץ שהחל בתחילת העשור. למעשה, העלאת שכר המינימום ל-15 דולר לשעה כבר הפכה לשכיחה במספר ערים, ביניהן סיאטל, ניו יורק, וסן פרנסיסקו.

אפילו חברות ענק כמו מקדונלדס, ולמארט ודיסני משלמות שכר התחלתי של 15 דולר לשעה גם ללא חקיקה בנושא. על פי משרד העבודה, כ-1.7 מיליון אמריקאים (2.1% מהעובדים שמקבלים שכר שעתי) מרוויחים שכר מינימום.

כאמור, המפלגה הרפובליקנית מתנגדת לחקיקה. בחודש נובמבר האחרון צוטט היועץ הכלכלי של הנשיא טראמפ, לארי קודלו, כשהוא אומר שהעלאת שכר המינימום תביא לאיבוד משרות. עוד הוסיף כי גם אם הצעת החוק הייתה זוכה לאישור הקונגרס, הוא בספק אם הנשיא טראמפ היה חותם עליה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE