הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: ממשל טראמפ שוקל לאסור על כניסת פליטים לארה"ב
מאז החלה כהונתו של הנשיא טראמפ, כמות הפליטים שנכנסו למדינה ירדה באופן ניכר. באתר "פוליטיקו" דווח כי הממשל שוקל לעצור את תוכנית הפליטים לחלוטין החל משנת המס הבאה (שתחל באוקטובר הקרוב). על פי הדיווח, פגישה בנושא של בכירים במשרד החוץ ומשרד הביטחון כבר התקיימה

הממשל בראשות הנשיא טראמפ שוקל לחסום את כניסתם של פליטים למדינה החל מהשנה הבאה. על פי גורמים המעורים בעניין, נציגי הממשל דנו בנושא עם נציגים של משרד החוץ, המשרד לביטחון מולדת ומשרד הביטחון (הפנטגון).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חייל במשמר הגבול של ארצות הברית מביט אל עבר העיר המקסיקנית טיחואנה לאורך הגבול הדרומי (צילום: AP)

 

על פי אותם גורמים, הממשל בוחן מספר אפשרויות לפעול בנושא לאחר שנתקלו בהתנגדות מצד נציגי המשרדים שהוזמנו לפגישה. למעשה, החמרת תנאי הקבלה של הפליטים היא חלק ממדיניות ההגירה הנוקשה של הממשל.

הדיווחים על הכוונה להפחית באופן ניכר את כמות הפליטים שנכנסים לארה"ב מצטרפים להחלטה שהתקבלה השבוע ולפיה אזרחי מדינות מרכז אמריקה לא יוכלו להגיש בקשה לקבלת מעמד של פליט.

 

כמות הפליטים שנכנסו למדינה פחתה מאז כניסת טראמפ לתפקיד הנשיא (צילום: Getty Images)

 

לפי הדיווחים באתר "פוליטיקו", הפגישה המדוברת של נציגי הממשל אירעה בשבוע שעבר בסמוך לבית הלבן. לפחות 20 נציגים השתתפו בפגישה, ביניהם יועצו של הנשיא טראמפ, סטיבן מילר, בכיר במשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה, ג'ון זרדוני, ואנדרו ופרק, בכיר במשרד החוץ.

על פי הדיווח, השלושה טענו שהגבלת כמות הפליטים הכרחית מכיוון ש"קיים איום ביטחוני מתמשך שעלול לפגוע ביכולת של ארה"ב לספק הגנה הומניטרית למבקשים לקבל מעמד של פליטים".

 

חברי ארגון Humans Rights First מפגינים נגד כוונת הממשל (צילום: Getty Images)

 

על פי האו"ם, בשנת 2018 נקבע שיא עולמי במספר הפליטים - 70.8 מיליון בני אדם. לכן לא מפתיע במיוחד שארגונים התומכים במעמד הפליטים הביעו כעס על כוונת הממשל.

"ארצות הברית היא מדינה שנבנתה ע"י פליטים. סירוב לקבל פליטים כאשר ברחבי העולם ישנו מספר שיא של אנשים שנאלצים לברוח מבתיהם הוא ויתור פחדני על ערכי האומה שלנו", אמרה ג'ניפר קוויגלי מארגון Human Rights First.

ראוי לציין כי כמות הפליטים שהותרה להיכנס לארה"ב ירדה מאז שהנשיא טראמפ נכנס לתפקידו (מ-110 אלף בשנת המס 2017 ל-30 אלף השנה).

 

סטיבן מילר, יועצו של הנשיא טראמפ (צילום: Getty Images)

 

ממשרד החוץ נמסר כי "בכל שנה, הנשיא מקבל החלטה שנשארת בתוקף במשך שנה. החלטה זו מתקבלת לאחר התייעצות עם הקונגרס בנוגע למימון תוכנית הפליטים. החלטה זו תתקבל לפני שתחל שנת המס 2020 ב-1 באוקטובר הקרוב", כלשון ההודעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE